ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۱۲ مرداد

فناوری VoLTE (Voice Over LTE) که در شبکه‌های تلفن همراه نسل چهارم یا 4G به کار گرفته می‌شود مزایای زیادی برای کاربران و همچنین اپراتورهای تلفن همراه دارد. این فناوری به زودی توسط اپراتورهای تلفن همراه کشورمان در اختیار کاربران قرار می‌گیرد و کاربران می‌توانند همانند سایر نقاط دنیا، در کشور ما نیز از این فناوری بهره‌مند شوند. هوآوی به عنوان یکی از عرضه‌کنندگان اصلی گوشی‌های هوشمند در دنیا و همچنین یکی از شرکت‌های پیشرو در تکنولوژی‌های مخابراتی در بحث VoLTE نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و جز اولین شرکت‌هایی در کشورمان می‌باشد که می‌تواند پشتیبانی کامل از این فناوری را در اختیار کاربران قرار دهد.
در این فناوری با توجه به اینکه بسته‌های صدا یا همان Packet Voice تحت بستر data در شبکه جابجا می‌شود آیتم‌های مختلفی طی تماس‌های صوتی آن‌ها با گوشی‌های هوشمند تحت شبکه‌ی 4G بهبود می‌یابد که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:
در مکالماتی که تحت VoLTE انجام می‌شود کیفیت HD در صدا را کاربران تجربه خواهند کرد به شکلی که گویی به صورت چهره به چهره با مخاطب خود صحبت می‌کنند چراکه در ارتباطات مبتنی بر VoLTE در بستر 4G کیفیت صدا نسبت به شبکه‌های 3G تا ۳ برابر و نسبت به شبکه‌های 2G تا ۶ برابر بهبود می‌یابد.
در تماس‌های تحت بستر VoLTE سرعت برقراری تماس به شکل چشمگیری نسبت به نسل‌های قبل افزایش می‌یابد و کاربران مدت زمان کمتری برای برقراری تماس انتظار می‌کشند.
اگر تحت بستر VoLTE مکالمه صوتی انجام شود، کاربران می‌توانند به صورت همزمان از اینترنت گوشی خود نیز بهره‌مند باشند. در گذشته در هنگام مکالمات صوتی امکان بهره‌گیری از ارتباط اینترنتی با گوشی فراهم نبود که با VoLTE این نقیصه بر طرف شده است.
مصرف باتری در هنگام برقراری تماس و مکالمه‌ی تحت بستر VoLTE در شبکه‌ی 4G نسبت به نسل‌های قبل‌تر شبکه یعنی 2G و 3G کاهش می‌یابد چراکه فرآیند جستجوی فرکانسی و همچنین برقراری ارتباط در VoLTE همه در یک بستر انجام می‌پذیرند.
در سمت اپراتورهای تلفن همراه، شبکه‌های 4G ساده‌تر از نسل‌های قبل توسعه‌پذیر خواهند بود و اپراتورها راحت‌تر می‌توانند بسترهای 4G و VoLTE را در نقاط مختلف جغرافیایی گسترش دهند.
برای بهره‌گیری از مزیت‌های ذکر شده هم اپراتور تلفن همراه و هم گوشی‌های تلفن همراه باید از VoLTE پشتیبانی کنند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه