ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۷ مرداد

به گزارش ایسنا، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت که طبق توضیحات وزیر ارتباطات در جلسه‌ی امروز این کمیسیون، ۲۵ میلیون حمله‌ی سایبری و ۶۵۰ مورد نفوذ طی شش ماه گذشته توسط بیش از ۹۰۰ هزار مهاجم علیه کشور شناسایی شده است.
علی نجفی خوشرودی در توضیح جلسه‌ی امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در این جلسه، سوال نصرالله پژمانفر نماینده‌ی مشهد از آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با این موضوع که با توجه به دستور قضایی صادر شده مبنی بر اعمال مسدودسازی (فیلترینگ) اپلیکیشن‌ تلگرام از اردیبهشت‌ماه، علت دور زدن مسدودسازی تلگرام توسط نرم‌افزارهای داخلی همچون هاتگرام و طلگرام (تلگرام طلایی)، مطرح شد.
وی توضیح داد: پاسخ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص پوسته‌های غیررسمی تلگرام بود مبنی بر اینکه تصمیم‌گیری در خصوص فعالیت یا ادامه‌ی آن یا ممانعت از آن در مرکز ملی فضای مجازی صورت می‌پذیرد و طبیعتا وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، نقشی در تصمیم‌گیری آن ندارد. در نهایت نماینده‌ی سوال‌کننده از پاسخ وزیر قانع نشد و سوال به صحن ارجاع شد.
نجفی خوشرودی ادامه داد: همچنین در این جلسه کمیسیون به بررسی موضوع امنیت در فضای مجازی و اقدامات صورت‌ گرفته در جهت بومی‌سازی شبکه‌های پیام‌رسان داخلی با حضور وزیر ارتباطات پرداخت. وزیر گزارشی از اقدامات و برنامه‌های آن وزارت در حوزه‌های مربوطه از قبیل تقویت شبکه ملی اطلاعات و کاهش آسیب‌پذیری و مقابله با تهدیدات در فضای مجازی ارائه کرد. بر اساس توضیحات ارائه‌ شده ۲۵ میلیون حمله‌ی سایبری و ۶۵۰ مورد نفوذ طی شش ماه گذشته توسط بیش از ۹۰۰ هزار مهاجم علیه کشور شناسایی شده است.
به گفته‌ی وی وزیر ارتباطات اقدامات این وزارت‌خانه در راستای اجرای سند مصوب شورای عالی فضای مجازی در حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی، ساماندهی سیم‌کارت‌های تلفن همراه، اینترنت کودکان و نوجوانان و غیره را مطرح کرد.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان گفت که اعضای کمیسیون نقطه‌ نظرات خود پیرامون این موارد را مطرح کردند که از جمله‌ی آن اهمیت حمایت مؤثرتر از پیام‌رسان‌های داخلی، ضرورت تقویت سرویس و خدمات پیام‌رسان‌های داخلی، مدیریت و نه تحدید خدمات اطلاع‌رسانی بود.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه