ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۱۹ بهمن

به گزارش بورس آنلاین به نقل از بورس‌پرس، سعید جهانشاهلو درخصوص ارزیابی وضعیت فعلی و آتی اپلیکیشن آپ به عنوان پرکابردترین اپلیکیشن پرداخت گفت: بعد از سال ۹۳ استفاده از تلفن‌های همراه هوشمند و ارتباط با دنیای اینترنت در ایران رشد بسیار سریعی داشته و شرکت آسان پرداخت با علم به این موضوع اپلیکیشن آپ را به عنوان راه حلی سریع برای افرادی که قصد استفاده از تلفن همراه برای انجام خدمات پرداخت دارند به بازار معرفی کرد.
وی افزود: زمان‌بندی مناسب معرفی آپ، سادگی و کارایی بالا و بازاریابی موثر باعث شد تبدیل به محبوب‌ترین اپلیکیشن پرداخت شود. در حال حاضر تعداد کاربران فعال آپ بیش از ۱۸ میلیون است. در سال‌های گذشته خدماتی همچون خرید شارژ، پرداخت قبوض خدماتی و مخابراتی و شارژ اینترنت به آپ ارائه شده و در کنار آن‌ها خدمات دیگری همچون کارت به کارت، مانده‌گیری یا استعلام موجودی حساب، خرید انواع بیمه، نیکوکاری و ... نیز در اختیار عموم قرار گرفته است.
این مقام مسئول ادامه داد: خدمات مذکور با توجه به تکرار مدام باعث شد تا استفاده از آپ همواره در حال رشد باشد در عین حال برای مجموعه آسان پرداخت منبع درآمدی جدیدی را ایجاد کند. با این حال درآمد مجموعه از هر تراکنش خدمات فوق در مقایسه با خدمات جدیدی که در حال اضافه شدن است و در آینده به مرور اضافه خواهد شد کوچک است. اکنون خدمات جدیدی همچون خرید بلیت قطار به آپ اضافه شده و بلیت هواپیما نیز به صورت آزمایشی برای برخی از کاربران در دسترس است. خدمات دیگری همچون بیمه به شکلی متفاوت و کامل، رزرو هتل، بلیت اتوبوس و خدمات دیگر نیز در حال آماده سازی است.
جهانشاهلو درباره ارتباط افزایش این خدمات جدید به همکاری با گروه اینترنتی رز (اسنپ)گفت: در نامه‌های شفاف‌سازی به طور مفصل به این موضوع اشاره شده اما به طور خلاصه هدف از این مشارکت توسعه و اداره اپلیکیشن آپ به منظور تبدیل آن به یک پلت فرم برای عرضه خدمات گوناگون به کاربران و ارتقاء بیشتر آینده کسب و کار هریک از طرفین خواهد بود. با توجه به سـرمایه‌گذاری هریک از طرفین، سهم شرکت آسان پرداخت و گروه اینترنتی رز در سودخالص شرکت جدید ۷۰ و ۳۰ درصد خواهد بود.
وی افزود: درآمدهای این شـرکت شامل درصدی از کارمزدهای فروش خدمات ارائه شده محصولات گروه اینترنتی رز و اپلیکیشن آپ (اسـنپ، اسنپ‌فود، اسنپ‌باکس، اسنپ‌تریپ، اسنپ‌مارکت، اسنپ‌کیو، بامیلو، شارژکیف پول و غیره) است. به این ترتیب خدمات مذکور در آپ که در حال تبدیل شدن به یک ابر اپلیکیشن است ارائه می‌شوند و با توجه به نوع خدمات ارائه شده کارمزد ارائه این خدمات به شرکت تازه تاسیس خواهد رسید. این موضوع باعث می‌شود با همکاری مجموعه حرفه‌ای همچون اسنپ سرعت و قدرت ارائه خدمات بسیار فزاینده باشد و قدرت رقابت مجموعه را ارتقا بخشد.
معاون مالی آسان پرداخت در خصوص مزایای دیگر این مشارکت برای شرکت گفت: با توجه به شراکتی که به وجود آمده در حال حاضر خدمات پرداخت مورد نیاز مجموعه اسنپ در سرویس حمل و نقل (تاکسی آنلاین اسنپ) و سایر خدمات همچون اسنپ فود، اسنپ مارکت، اسنپ تریپ و غیره توسط آسان پرداخت ارائه می‌شود. این موضوع باعث افزایش قابل توجه سهم بازار آپ در پرداخت‌های اینترنتی (IPG) شده که این نوع تراکنش‌ها حاشیه سود بهتری نسبت به سایر روش‌ها دارد.
جهانشاهلو طبق توافق انجام شده مجموعه رز و آپ از هم‌افزایی ویژه‌ای با ادغام کیف پول‌ها از این پس خبر داد و گفت: این توافق آثار خود را در سهولت بیشتر استفاده از اپلیکیشن برای کاربران و در نتیجه سودآوری شرکت جدید نشان خواهد داد. با توجه به اینکه در حال حاضر پرداخت خرد عمدتا از طریق کیف پول صورت نمی‌گیرد، نفوذ این سرویس در ایران بسیار ناچیز است. این در حالی است که با توجه به استفاده روزانه افراد از سرویس‌های مذکور، رشد کاربری کیف پول الکترونیک، چشمگیر و پرشتاب خواهد بود.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه