ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲ آبان

به گزارش مهر، وزیر ارتباطات برخی جزئیات مربوط به ارائه‌ی خدمات اینترنت به زائران اربعین حسینی را تشریح کرد.
محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات در حاشیه‌ی جلسه‌ی هیات دولت و در جمع خبرنگاران، درباره‌ی ارائه‌ی خدمات اینترنت به زائران اربعین، اظهار داشت: بالون اینترنت هم‌اکنون در مدار است. در مهران پس از اینکه دو روز در مدار بود صاعقه با آن برخورد کرد و دچار مشکل شد، اما بعد از ٢٤ ساعت بالون دیگری مستقر شد و الان هم در مرز مهران و هم شلمچه در حال ارائه‌ی خدمات است.
وی افزود: آنچه در مهران است، از خدمات نسل چهار استفاده می‌کند و شعاع زیادی را با سرعت ٣٠٠ مگابیت بر ثانیه پوشش می‌دهد. آنچه در شلمچه است نیز از وای‌فای استفاده می‌کند و سرعت آن ٥٤ مگابیت بر ثانیه است.
جهرمی ادامه داد: مهم‌ترین نکته‌ای که این تجهیزات تامین می‌کند، ارتباطات مورد نیاز برای عوامل عملیاتی و تجهیزات مستقر در منطقه است که در کنار آن به مردم نیز خدمات ارائه می‌کند.
وزیر ارتباطات در خصوص بازار موبایل نیز تصریح کرد: در بحث تامین موبایل باید تسهیلات مورد توافق که بنا بود تغیراتی در چارچوب واردات انجام شود، فراهم شود. کارگروه ریجستری این موضوع را تصویب کرد اما مصوبه در حوزه‌ی اجرا با توجه به تغییراتی که در وزارت صنعت در حال رخ دادن بوده، متوقف شده است.
آذری جهرمی در پایان گفت: در حوزه‌ی تجهیزات توقیفی نیز هنوز اشکال برطرف نشده و طبیعتا به بازار نیامده‌اند. هر زمان مصوبات اجرا شود این مشکلات نیز برطرف خواهد شد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه