ایران
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۱۵ آذر

به گزارش راه پرداخت، صبح امروز خبری در روزنامه دنیای اقتصاد منتشر شد با این تیتر که «سامانه همتا پولی شد». در این گزارش آورده شده که این سامانه دولتی برای نشان دادن شناسه رهگیری هر موبایل ۳ هزارتومان دریافت می‌کند درحالی که پیش از این اعلام شده بود رجیستری موبایل هزینه‌ای ندارد.
در این گزارش با فردی به نام بهنامی از فعالان در زمینه رجیستری موبایل گفت‌وگو شده و او در بیان ابهامات این مساله گفته است: «زمانی که می‌خواهید این مبلغ را پرداخت کنید، شما به صفحه پرداخت الکترونیک سامان هدایت می‌شوید؛ در حالی که اگر قرار است این مبلغ به حساب دولت واریز شود، باید وارد صفحه پرداخت الکترونیکی سداد شوید. بنابراین حتی اگر این مبلغ ۳ هزارتومانی را قانونی تلقی کنیم، نباید این مبلغ به حساب یک شرکت یا سازمان غیردولتی واریز شود؛ چراکه این مبلغ به‌عنوان یک تعرفه دولتی از افراد گرفته می‌شود.»
فارغ از اشراف به این موضوع که شرکت‌های psp واسط بین بانک‌ها و مشتریان تجاری بوده و عملا خدمات بانکی را برای عموم مردم پیاده‌سازی می‌کنند در بررسی صحت این مساله، موضوع را از مدیران شرکت پرداخت الکترونیک سامان جویا شدیم. پدرام سالمی، مدیر واحد ارتباطات این شرکت با بیان اینکه این افراد با ماهیت تراکنش آشنایی ندارند، گفت: «PSP اصلا پولی از تراکنش را نمی‌بیند و فقط اطلاعات تراکنش را جابه‌جا می‌کند. متاسفانه این افراد بدون اینکه شناختی از ماهیت تراکنش داشته باشند، با انتشار چنین اخباری موجب تشویش اذهان عمومی می‌شوند.»
او با تاکید بر اینکه در انجام تراکنش نوع شرکت پرداخت و یا درگاه مهم نیست بلکه مهم حسابی است که پشت ترمینال تعریف می‌شود، گفت: «اساسا شرکتی که در حوزه پرداخت فعالیت می‌کند، پول را نمی‌بیند. تنها اطلاعات تراکنش را از طریق کانال‌های شرکت پرداخت عبور می‌دهند و پس از اتصال به سوئیچ‌های بانک مرکزی و حساب‌های تعریف شده، کار تسویه را توسط بانک مرکزی انجام می‌دهند.»

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه