تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۴ بهمن

به گزارش مهر به نقل از ستاد توسعه فناوری نانو، یکی از شرکت‌های فعال در حوزه فناوری‌نانو، رنگ حاوی نانوذرات تولید کرده که خاصیت محافظت در برابر امواج الکترومغناطیس دارد. این رنگ برای استفاده در اماکن حساس نظیر فضای بیمارستانی یا نیروگاه‌ها مناسب بوده و می‌تواند افراد یا تجهیزات موجود در این فضاها را در برابر امواج الکترومغناطیس محافظت کند.
این موفق به تولید رنگ محافظ در برابر امواج الکترومغناطیس شده است. این رنگ‌ها قابلیت اجرا بر دیوار، سقف و کف ساختمان‌های مسکونی یا محیط‌های دارای ادوات حساس الکتریکی، الکترونیکی و مخابراتی را دارد.
این رنگ پایه آب بوده و حاوی نانوذرات با خاصیت محافظت در برابر امواج الکترومغناطیس در بازه فرکانسی ۸- ۱۲ گیگاهرتز است. استفاده از نانوذرات در این رنگ، سبب کاهش عبور امواج الکترومغناطیس می‌شود که این امواج می‌توانند برای فعالیت‌های زیستی بدن انسان مضر باشند و در محیط‌های دارای ادوات حساس الکتریکی، الکترونیکی و مخابراتی، مشکل‌ساز شوند.
در این محصول، محافظت در برابر امواج الکترومغناطیسی با استفاده از موادی صورت می‌گیرد که با ایجاد یک قفس فارادی میزان امواج الکترومغناطیسی را کاهش می‌دهد. شدت کاهش امواج الکترومغناطیسی به شرایط استفاده، ضخامت، اندازه، حجم، مش‌بندی ساختار شیلد و فرکانس موج وابسته است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه