تکنولوژی
الناز فرجی۲۳:۲۹ - ۱۳۹۴ سه شنبه ۲۴ آذر

Lockheed Martin امروز اعلام کرد که زیردریایی بدون سرنشین بعدی این شرکت توسط SeaRobotics ساخته خواهد شد. از ویژگی های جالب و قابل توجه این زیردریایی می توان به توانایی انجام عملیات تا عمق 4000 متری اشاره کرد.
زیردریایی های بدون سرنشین در سال های اخیر پیشرفت چشمگیری داشته اند و اکنون وسایلی بسیار مفید برای انواع کارها در زیر سطح آب هستند. در ماه نوامبر سال 2014 ، زیردریایی SeaBED موفق به نقشه برداری از 500,000 متر مربع از قطب جنوب شد. نقشه برداری این زیردریایی بدون سرنشین نشان داد که یخ های قطب جنوب از آنچه ما فکر می کنیم ضخیم ترند. اخیرا نیز زیردریایی Gavia برای تحقیق درباره ی نحوه ی پخش شدن جلبک های زیر یخ ها به کار گرفته شد.
این زیردریایی بدون سرنشین البته اولین وسیله ی نقلیه ی بدون سرنشین Lockheed Martin نیست.  و از آنجا که این شرکت اهمیت چنین دستگاه هایی را به خوبی درک کرده است ، امروز اعلام کرد که ساخت زیردریایی بدون سرنشین تحقیقاتی جدید خود ، Marlin MK3، را به SeaRobotics خواهد سپرد.
Marlin MK3 برای کاربرد های تجاری ساخته شده است و به سنسور های بسیاری مجهز شده که توانایی بررسی های دقیق و انجام عملیات مختلف از راه دور ، مانند بررسی لوله های زیر سطح آب ، را برای این زیردریایی فراهم می کنند. با تمام این ویژگی ها ، Marlin MK3 به یک باتری 44 کیلووات ساعتی مجهز است که 24 ساعت دوام می آورد. به لطف این باتری ، Marlin MK3 قادر خواهد بود به ازای هر شارژ 100 کیلومتر حرکت کند.
بسته به خواست مشتری ، Marlin MK3 می تواند به سنسور های مختلف مجهز شود که به آن امکان ثبت تصاویر با کیفیت بالا و ثابت، تحلیلگر های لیزری و سونارهای زیر سطحی ترکیبی را می دهند. Marlin MK3 قادر است داده ها را جمع آوری کرده و آن ها را پس از بررسی به صورت خودکار ارسال کند. همچنین همان طور که گفته شد ، این زیردریایی قادر است تا عمق 4000 متری پایین برود.
Marlin MK3 یک وسیله ی نقلیه ی همه کاره است و به عقیده ی Lockheed Martin قواعد بازی را در بین زیردریایی های بدون سرنشین تغییر خواهد داد.
Rich Holmberg معاون رئیس شرکت Lockheed Martin معتقد است : " ارائه دهندگان خدمات دریایی می توانند با استفاده از Marlin MK3 به انجام تحقیقات و بررسی هایی بپردازند که تا پیش از این و با دیگر زیردریایی های بدون سرنشین امکان پذیر نبود. و طراحی کاربرپسند آن امکان اضافه کردن انواع سنسور ها و فناوری های ناوبری ، ارتباطات و انرژی را به مشتریان خواهد داد"

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

چگونه عکسهای زنده ی iPhone را به هنر های زیبا تبدیل کنیم ؟