ایران و جهان
سارا محمد علیئی۱:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت

نائب رئیس فراکسیون مستقلین مجلس گفت: به گفته‌ی وزیر ارتباطات پس از فیلتر تلگرام از ۴۵ میلیون کاربر، یک‌ میلیون نفر این نرم‌افزار را پاک کردند و میزان بازدید از این پیام‌رسان ۵۰ درصد کاهش یافت.
به گزارش مهر به نقل از خانه‌ی ملت، غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی نایب‌رئیس فراکسیون مستقلین مجلس جزئیات جلسه‌ی دوشنبه، ۱۷ اردیبهشت‌ ماه فراکسیون مستقلین ولایی مجلس که در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد را تشریح کرد و گفت: در این دیدار نمایندگان مجلس به بیان نقطه نظرات و مسائل مختلف ملی و منطقه‌ای در حوزه‌ی ارتباطات و فناوری اطلاعات پرداختند؛ وزیر و مدیران این وزارتخانه نیز برخی مسائل مهم این حوزه را بیان کردند.
نماینده‌ی مردم رشت در مجلس شورای اسلامی افزود: طرح رجیستری بین دستگاه‌های مختلف با هدف مبارزه با قاچاق تلفن همراه تدوین شد و از ابتدای سال ۹۵ با ورود جدی وزارت ارتباطات اجرایی شد.
وی با اشاره به مزایای اجرایی شدن این طرح خاطر نشان کرد: ارائه‌ی خدمات پس از فروش و فروش گوشی‌های استاندارد از جمله مزایای بهره‌گیری از این طرح است؛ آورده این طرح از محل واریز گمرک به خزانه ۴۰۰ میلیون دلار بوده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال ۹۷ این مبلغ افزایش چشمگیری داشته باشد.
جعفرزاده ادامه داد: وزارتخانه‌های ارتباطات، صنعت، اقتصاد و ستاد مبارزه با قاچاق کالا مسئول اجرا این طرح  هستند؛ در حال حاضر ۱۳۱ میلیون گوشی فعال در کشور موجود است که توسط ۱۱۰ میلیون سیم‌کارت مورد استفاده قرار می‌گیرد.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بر اساس مطالب گفته‌ شده در این جلسه مشخص شد تمرکز وزارت ارتباطات بر توسعه‌ی دولت الکترونیک است؛ اولین اقدام مؤثر در این مسیر افتتاح مرکز داده‌های دولت است.
جعفرزاده با بیان اینکه برای ایجاد ساختار یکپارچه اولین پروژه‌ی اجرای دولت همراه است، خاطر نشان کرد: در حال حاضر حدود ۵۰ هزار کاربر حرفه‌ای در حال استفاده از این پروژه هستند؛ احراز مدارک تحصیلی، بیمه و ... با استفاده از این سرویس‌ امکان‌پذیر است.
این نماینده‌ی مردم در مجلس دهم با اشاره به لزوم دسترسی آزاد به اطلاعات، اضافه کرد: وزارت اطلاعات زیرساخت‌های لازم در این حوزه را فراهم کرده است؛ بر اساس قانون برنامه‌ی ششم باید ۱۲.۵ درصد از حجم مراجعات مردم به دستگاه‌ها کاسته شود که تحقق این امر نیازمند برقراری دولت الکترونیک است.
 نایب رییس فراکسیون مستقلین مجلس گفت: وزارت ارتباطات پیگیری‌های بسیاری برای برقراری دولت الکترونیک انجام داده است؛ در دولت قبلی زیرساخت‌های ارتباطی دولت الکترونیک فراهم گردید و در حال حاضر نیز این وزارتخانه در حال پیاده‌سازی این طرح است.
جعفرزاده ادامه داد: در این جلسه بر جلوگیری از موازی کاری و دخالت سایر دستگاه‌ها در اجرای دولت الکترونیک تأکید شد.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به کسب‌وکارهای موجود در فضای مجازی اظهار کرد: دولت در حال بررسی لایحه‌ای به نام "مقررات شرکت‌های نوآفرین " با حضور ۶ وزارتخانه با قید دو فوریت است تا از این طریق بتواند از شرکت‌های نوپا حمایت کند؛ در حال حاضر ۲۰۰ هزار شغل در فضای مجازی ایجاد شده است.
نماینده‌ی مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بر اساس برنامه‌ی ششم توسعه ۹۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار باید دارای امکانات ارتباطی باشند، افزود: در شروع فعالیت دولت یازدهم ۱۰ درصد روستاها توانایی برقراری ارتباط داشتند؛ در سال ۹۶، این توانایی در روستاها به ۵۲ درصد رسید و پیش‌بینی می‌شود تا انتهای سال ۹۷ این آمار به ۹۰ درصد برسد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه