موبایل و تبلت
سید سجاد احمدی۱۶:۰ - ۱۳۹۵ چهارشنبه ۱۶ تير

چه کسی به یک گوشی با سیستم عامل Windows 10 Mobile علاقه مند است؟! هیچ کس، حداقل تعداد آن ها بسیار کم است.
شرکت ژاپنی NuAns به تازگی گوشی معرفی کرده که قرار است سیستم عامل Windows 10 mobile را داشته باشد، اگر این سیستم عامل در مقابل سیستم عامل های موجود مثل اندروید و iOS حرفی برای گفتن داشت کار این شرکت معقول بود! اما آیا واقعا حرفی برای گفتن دارد؟ به نظر بنده که نه.
در سه ماه اول 2016 تعداد استفاده کنندگان از دیوایس های ویندوزی 0.7 درصد شد که حتی از سال 2015 نیز کمتر است(در سه ماه سوم سال 2015 این آمار 1.7 درصد بوده است).
حتی خود مایکروسافت هم می داند که سیستم عاملش روی موبایل دیگر حرفی برای گفتن ندارد و مشغول به انتشار نرم افزار های گوناگونی برای iOS شده است!
ایده ی داشتن یک گوشی هوشمند که به وسیله یک صفحه نمایش به یک PC تبدیل شود جالب است اما هیچ کس علاقه ای به آن ندارد! از آنجا که همه ما دیوایس های گوناگونی داریم و نیازی به چنین محصولی حس نمی شود.


با وجود بازار کساد و مهم تر از آن برنامه های انگشت شمار بر روی این سیستم باید به این فکر افتاد که این شرکت ژاپنی چه چیزی در ذهن داشته که قصد انجام چنین کاری را دارد. شرکت درخواست 725,000 دلار سرمایه گزاری اولیه از مشتری های علاقه مند داشته است، اما واقعاً چه کسی این سرمایه گزاری را انجام خواهد داد؟!
شاید یک کلکسیون جمع کن! در واقع این دیوایس به همین درد می خورد و مقصر اصلی این شکست بزرگ هم خود مایکروسافت است.
این گوشی مانند گوشی های ویندوزی لومیا ضخامت زیادی دارد که یکی از اولین نقاط ضعفش در مقابل مدل های به شدت باریکِ اندرویدی و iOS ای است.


این گوشی یکی از رده متوسط های دنیای گوشی های هوشمند خواهد بود؛ با 5 اینچ صفحه نمایش HD، پردازنده Qualcomm Snapdragon 617، 2گیگ رم، 16 گیگ حافظه داخلی که البته تا 128 گیگ هم قابل ارتقا است و یک باطری 3,350mAh.
دوربین اصلی دستگاه 12 مگاپیکسل و دیافراگمش f/2.0 است، جلوی دستگاه هم یک دوربین 5مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4 قرار داده شده است. شاید این آخری یخورده جالب باشد که این گوشی از پورت USB-C نیز بهره می برد. به جای کارایی های نرم افزاری شرکت بر روی ظاهر گوشی سرمایه گزاری کرده است، هر گوشی با دو قاب پشتی همراه است و قرار است این قاب ها از جنس های مختلف(چوب، چرم، پلاستیک و... .) ساخته شوند.
یک کاور هم هست که می توانید پول یا کارت اعتباری خود را درون آن قرار دهید!
تنها قسمت جالب این محصول این است که شرکت اجازه تولید محصولش را با پرینتر های 3D به کاربر می دهد تا خودش آن را بسازد. اما به نظر نمی رسد در شکست قطعی آن تغییر چشمگیری ایجاد کند!
شاید این محصول سال ها پیش جواب می داد گرچه با وجود شکست سیستم عامل های موبایل 7و 8 باز هم بعید به نظر می رسید. هنوز برای جمع آوری سرمایه اولیه 38 روز باقی است و شرکت تاکنون 37,000 دلار از سرمایه گزاران دریافت کرده است.
شاید، شاید و دوباره عرض شود شاید گوشی به سرمایه گزاری مورد نیاز شرکت برسد و تولید شود و افراد محدودی که آن را با 270 دلار پیش خرید کرده اند از قابلیت تعویض قاب آن لذت ببرند! (کسانی که پیش خرید نکنند باید 399.99 دلار بپردازند گرچه فکر نمی کنیم تعدادشان زیاد باشد).

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

در ویندوز ۱۰ کلیه نرم‌افزارها و سخت‌افزارهای غیرمجاز از کار می‌افتد