ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱ آذر

به گزارش پیوست، در آخرین جلسه‌ی هیات مقررات‌زدایی و تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار تکلیف پنجره‌ی واحد صدور مجوزها و ارائه‌ی خدمات کشور مشخص شد. مرکز ملی مطالعات پایش و بهبود محیط کسب‌وکار در آخرین جلسه‌ی هیات مقررات‌زدایی مکلف شده ظرف یک ماه آینده از طریق کارگروهی متشکل از سازمان اداری استخدامی کشور، مرکز ملی آمار و سازمان فناوری اطلاعات ایران نسبت به استانداردسازی شنامه‌ی ملی مجوزها اقدام کند. همچنین در این جلسه مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب‌وکار مکلف شده که ظرف یک ماه کارگروهی با عضویت سازمان اداری و استخدامی کشور و یکی از اعضای هیات، به تشخیص رئیس هیات تشکیل؛ و نسبت به استانداردسازی شناسه‌ی مجوزها و خدمات کشور اقدام کند. طبق این مصوبه مراجع صدور مجوز و دستگاه‌های اجرایی موضوع تبصره‌ی ۲ ماده‌ی ۶۲ قانون برنامه‌ی پنجم توسعه مکلف‌اند کلیه مجوزها و خدمات خود را از طریق پیشخوان مجوزها و خدمات کشور ارائه کند.
دبیرخانه‌ی هیات مقررات‌زدایی و تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار به عنوان دستگاه اصلی پنجره‌ی واحد صدور مجوزها و ارائه‌ی خدمات کشور مکلف است با همکاری سازمان اداری و استخدامی کشور سازمان فناوری اطلاعات ایران ظرف دو ماه پس از تصویب این مصوبه پنجره‌ی واحد مذکور را ایجاد و گزارش پیاده‌سازی آن را به هیات اعلام کند. طبق آخرین آماری که در پیشخوان مجوزهای کشور ثبت شده است تعداد ۲ هزار و ۱۸ مجوز در این پیشخوان به ثبت رسیده است.
با راه‌اندازی این پنجره‌ی واحد دریافت مجوز کسب‌وکارهای مختلف تنها از طریق این پنجره امکان‌پذیر خواهد بود و دیگر نیازی به مراجعه‌ی این کسب‌وکارها به دستگاه‌های مختلف نیست.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه