تکنولوژی
نيلوفر كل واخي۱۶:۰ - ۱۳۹۵ يکشنبه ۱۷ مرداد

بله، آن ها پیش از این با موفقیت در Pokemon Go مورد آزمایش قرار گرفته اند.
برخلاف تمام چیزهایی که با قاب تصویر سروکار دارند، ویدیوها همچنان به عنوان یک تجربه ی مجهول برای مشاهده شدن، محسوب می شوند. شما نمیتوانید دست دراز کنید و به دستکاری کردن آن چه که در حال تماشای آن هستید بپردازید، تا همین امروز که این کار عملی شده است. یک محقق MIT به راه اندازی یک تکنولوژی پیشگام جدید منجر شده است که به شما اجازه می دهد تا چیزهای از پیش ضبط شده را لمس کنید، و طوری برای واکنش نشان دادن شبیه سازی شده اند که انگار شما در دنیای واقعی آن ها را دستکاری کرده اید.
پس چطور می توانید پیش بینی کنید که یک شی ء از پیش ضبط شده به چه روشی می تواند در زمان دستکاری شدن حرکت کند؟ این سیستم، "ویدیوی پویای تعاملی" نام دارد (IDV) که نیاز به کمتر از پنج دقیقه از عکسبرداری به منظور دنبال کردن حرکات های ممکن را دارد. این سیستم، به وسیله ی تجزیه و تحلیل چگونگی این تغییرات در زمان حرکات عمدی به انجام این کار می پردازد: در مثال ویدیویی زیر، یک محقق ضربه ای محکم به میزی وارد می کند که یک مدل انسان نما بر روی آن قرار گرفته است، که به سیستم اجازه می دهد که ببیند که این میز در میان فرکانس های مختلف چگونه به لرزش در می آید. سپس به استنتاج از این مسئله می پردازد که شیء موردنظر چگونه باید در زمانی که بیننده به حرکات و مکان شی ء موردنظر در ویدیو دسترسی پیدا می کند، رفتار کند.
مشخص است که این روش می تواند کاربردهای بسیاری در جنبه ی سرگرمی و آموزشی داشته باشد، اما محققان میخواهند تا به یک مثال عینی تر دسترسی پیدا کنند. بنابراین آن ها این سیستم را وارد واقعیت مجازی Pokemon Go کردند. به کمک IDV ، محیط اطراف به صورت خودکار نسبت به حرکات این هیولاهای کوچک واکنش نشان می دهد، به طوری که به نظر می رسد این موجودات کوچک واقعا در پشت چمن ها و علف خم شده اند و در اطراف در حال پرسه زدن هستند.
این شبیه سازی عالی نیست، این مطلب را دانشجوی دکترای MIT ، اب دیویس در اولین ویدیو تایید می کند، اما اطلاعات بیشتر می تواند به افزایش میزان دقت در حرکات مدل های تولید شده به وسیله ی IDV منجر شود. در کنار داشتن دقت کافی، میتوان از آن به منظور محاسبه ی یکپارچگی ساختاری این محصول استفاده کرد. از طرف دیگر میتوان از آن در جلوه های ویژه ی فیلم نیز استفاده کرد، که به دستکاری کردن اشیای موجود در دنیای واقعی میپردازد به طوری که یک شخصیت ایجاد شده به وسیله ی کامپیوتر به برقراری ارتباط می پردازد.

برچسب هاMITPokemon Go
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

قلم های دیجیتال به افراد دارای مشکلات مغزی کمک می کند