تکنولوژی
بهناز زادبخش۰:۱۹ - ۱۳۹۵ يکشنبه ۹ آبان

این مزرعه منحصر به فرد در جنوب استرالیا، قادر به تولید 15000 تن گوجه فرنگی در سال می باشد که به عبارتی طبق تخمین انجام شده، حدود 15٪ از کل بازار گوجه فرنگی کشور است.
"آلبورگ "، از کشور دانمارک، متخصص در زمینه فناوری های تجدید پذیر، در بیابان های جنوب استرالیا، اقدام به ساخت مزرعه ای سر پوشیده نموده است.
اجرای این طرح، که برای اولین بار در جهان صورت گرفته، با استفاده از فناوری خورشیدی ممکن شده است. انرژی خورشیدی، علاوه بر تامین آب شیرین، انرژی گرمایشی و الکتریکی نیز تولید می کند.
"اسوانته بوندگارد"، مدیر عامل شرکت «آلبورگ سی اس پی» می گوید: « این پروژه، علاقمندی زیادی را نسبت به طرح های مرتبط با محیط زیست برانگیخته است. به طورمثال می توانیم به انرژی محلی لازم برای اماکنی همچون گلخانه ها اشاره کنیم.»
"یاکوب یول"، مدیر پروژه های شرکت «آلبورگ سی اس پی» می گوید: « به طور سنتی راه حل تامین انرژی به وسیله انرژی خورشیدی تنها برای تامین الکتریسیته و یا گرمایش ارائه می شود. اما تاسیسات خورشیدی ما، موارد مختلف استفاده از انرژی در گلخانه را امکان پذیر می سازد.»
صفحات خورشیدی، اشعه های آفتاب را جذب می کنند و انعکاس آن را به بالای برج های خورشیدی می فرستند.
در آنجا تجمع انرژی درجه حرارت بالایی را ایجاد میکند که در نهایت از آن برای گرمایش گلخانه در زمستان، تامین آب مزرعه با آب شیرین دریاها و همچنین به حرکت در آوردن دوره ای توربین برای تولید الکتریسیته استفاده می شود.
این راه حل به خصوص برای کشورهایی که در دسترسی به آب و انرژی مشکل دارند بسیارکاربردی خواهد بود. اما همچنان باید مطالعات بیشتری در زمینه ارزیابی تاثیر این پروژه بر روی محیط زیست و چگونگی کاهش هزینه ساخت آن، انجام شود.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه