امنیت
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۹ سه شنبه ۲۴ تير

به گزارش پیوست، همزمان با هشدار کمیته‌های ملی دموکرات و جمهوریخواه درمورد خطرات امنیتی تیک‌تاک، ناوارو مشاور معاملاتی کاخ سفید به اقدام قطعی برای مقابله با این اپلیکشین اشاره کرد.
پیتر ناوارو مشاور معاملاتی کاخ سفید اعلام کرد که دونالد ترامپ رئیس جمهور با تاکید بر اتهامات تیک‌تاک و دیگر اپلیکیشن‌های چینی مبنی بر ارائه داده‌های اشخاص امریکایی به پکن «اقدامی قاطع» علیه آنها انجام خواهد داد و کمیته‌های ملی دموکرات و جمهوریخواه نیز برهمین اساس درمورد استفاده از این اپلیکیشن به کاربران خود هشدار داده‌اند.
ناوارو در مصاحبه با فاکس بیزنس، روز یکشنبه با حمله به کوین مییر مدیرعامل تازه تیک‌تاک، او را به دلیل فعالیت در این شرکت چینی «عروسک خیمه شب بازی امریکایی» نامید.
ناوارو ادعا کرد که تمامی داده های جمع آوری شده از کاربران امریکایی «مستقیما به سرورهای چین رفته و به دست ارتش، حزب کمونیست چین و آژانس‌هایی خواهد افتاد که به دنبال دزدی دارایی‌های فکری ما هستند»، ادعایی که تیک‌تاک دائما آن را تکذیب کرده است.
ناوارو با اشاره به ممنوعیت تازه تیک‌تاک، وی‌چت و دیگر اپلیکیشن‌های مشهور چینی در هند گفت که ممکن است اقدامی مشابه از سوی دولت ترامپ اتخاذ شود.
طبق گزارش CNN، کمیته ملی دموکرات در مورد استفاده از تیک‌تاک برروی دستگاه‌های شخصی به کارزارهای انتخاباتی، کمیته‌ها و دیگر نهاد‌های دولتی هشدار داده و از آنها خواسته است که اگر برای کارهای کارزار انتخاباتی از این اپلیکیشن استفاده می‌کنند برنامه را روی گوشی مجزایی نصب کنند.
در ادامه همین گزارش آمده، کمیته ملی جمهوریخواهان نیز به کارکنان و اعضا خود توصیه می‌کند که به دلیل «نگرانی‌های امنیتی» این برنامه را برروی دستگاه های شخصی خود دانلود نکنند.
به گزارش وبسایت اینفورمیشن، هفته گذشته شرکت خدمات اقتصادی ولز فارگو به کارکنان خود دستور داد که به دلیل نگرانی‌های امنیتی، تیک‌تاک را از دستگاه‌های شرکت پاک کنند.
سخنگوی تیک‌تاک در مصاحبه با CNBC با تاکید بر موضع سابق تیک‌تاک در رابطه با این مسئله تصریح کرد: «کاربران زیادی در جهان از تیک‌تاک استفاده می‌کنند و این اپلیکیشن در چین حتی قابل دسترسی نیست. همانطور که دائما اعلام کرده‌ایم، ما هیچگاه داده‌های کاربری تیک‌تاک را در اختیار دولت چین قرار نخواهیم داد و همچنین درخواستی هم در این باره انجام نگرفته است».
این شرکت پیشتر اعلام کرده بود که داده‌های کاربری کاربران امریکایی در داخل امریکا ذخیره می‌شود و نسخه پشتیبانی در سنگاپور دارد.
۳۳ درصد بزرگسالانی که در نظرسنجی شرکت تحقیقاتی مشاوره صحبگاهی در هفته گذشته با ممنوعیت تیک‌تاک مخالفت کرده‌اند و ۲۹ درصد از بزرگسالان البته از این تصمیم پشتیبانی می‌کنند. اما در رده سنی ۱۸ تا ۲۹ سال این اختلاف نظر حتی شدیدتر از این است و ۵۲ درصد از افراد مخالف و تنها ۱۹ درصد موافق ممنوعیت این اپلیکیشن هستند.
در یادداشتی در ماه دسامبر، کمیته ملی دموکرات به نگرانی‌هایی درمورد این برنامه و احتمال «ارتباط با چین و ارسال داده‌ها به دولت چین» اشاره کرده است.
همچنین در این یادداشت به برنامه‌ای روسی به نام فیس‌آپ نیز اشاره می‌شود که از تابستان گذشته شهرت گرفته است.
پیش از این هم تیک‌تاک با توجه به سخنان مایک پمپئو وزیر امور خارجه مبنی بر «بررسی» ممنوعیت این شبکه اجتماعی مورد رسیدگی قرار گرفته است.
رویترز در ماه نوامبر گزارش کرد که کمیته سرمایه‌گذاری‌های خارجی که احتمال تهدید برای امنیت ملی در اموال خارجی را بررسی می‌کند در حال بررسی خرید Musical.ly توسط شرکت تیک‌تاک است و این شرکت تاییدیه کمیته سرمایه‌گذاری خارجی امریکا را برای این معامله دریافت نکرده است. در ماه ژانویه پنتاگون از کارکنان ارتش خواست تا این اپلیکیشن را از گوشی‌های خود پاک کنند.
 

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه