تکنولوژی
سارا محمد علیئی۲۲:۳۳ - ۱۳۹۵ يکشنبه ۱۲ ارديبهشت

شرکت آمریکایی گوگل حق ثبت اختراع برای نصب و راه اندازی عدسی الکترونیکی با قابلیت تزریق به چشم را از آن خود کرد.
شرح ویژگی های دستگاه و قابلیت های آن را در وب سایت اداره ثبت اختراعات و علائم تجاری ایالات متحده آمریکا منتشر شده است، کارمندان فوربس عنوان می کنند در آینده ای نزدیک این پتینت با نام لنز تزریقی در بازار عرضه خواهد شد.
فوربز گزارش داده محلول تزریقی، حاوی قطعات الکترونیکی ریزی نظیر لنز الکترونیکی، حافظه، باتری، تعدادی حسگر و قطعات رادیویی را در خود خواهد بود، که با یک دستگاه اکسترنال جداگانه با توان پردازشی اطلاعات در ارتباط است تا داده ها را به آن منتقل کند.
سازنده این دستگاه جیسون کنراد، رئیس بخش بیولوژی – پزشکی موسسه Alphabet – Verily است. فوربز این اختراع را غیر معمول ودریچه ای به آینده ذکر میکند اما پروژه را محکوم به شکست می داند.
به نظر روزنامه نگاران، کاشت لنز الکترونیکی با خراش در چشم، یک پروژه بر روی کاغذ است و در صورت رسیدن به مرحله فروش استقبال کمی از آن خواهد شد.
هرچند که گوگل در ثبت طرحهای جدید، خلاقیت و تلاش بسیاری دارد ولی رقیبان این شرکت نیز بیکار ننشسته و پتنتهای مختلفی را در این زمینه به ثبت رساندهاند. سونی نیز پتنت لنزی هوشمند برای چشم انسان را به ثبت رسانده که مجهز به دوربین باقابلیت زوم و عکاسی باکیفیت است.

برچسب هاVerilyAlphabet
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

BMW دامنه Alphabet.com را در اختیار داشته و قصد فروشش را هم ندارد