ایران
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۸ سه شنبه ۳ ارديبهشت

به گزارش پیوست، ثبت الکترونیکی درخواست صدور پروانه ساخت‌وساز از نیمه از اردیبهشت ماه در سامانه «تهران من» امکان‌پذیر می‌شود.
در جلسه کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای شهر تهران با سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران مصوب شد از نیمه اردیبهشت امکان ثبت الکترونیکی درخواست صدور پروانه فراهم شود و معاونت معماری و شهرسازی با همکاری سازمان فاوا، برنامه زمان‌بندی الکترونیکی کردن مراحل باقی‌مانده از فرایند صدور پروانه را نیز به کمیته شفافیت ارائه دهد.
بهاره آروین، رئیس کمیته شفافیت شورای شهر تهران در همین رابطه به پیوست گفت: «اگر ما بحث الکترونیکی شدن صدور پروانه را مبنا قرار می‌دهیم به این دلیل است که هر کار دیگری پس از آن بخواهیم در هوشمند کردن حوزه شهرسازی انجام دهیم نیازمند همین الکترونیکی شدن فرآیند است.»
در جلسات پیشین کمیته شفافیت با معاونت معماری و شهرسازی و سازمان فاوا مقرر شده بود تا از بین خدماتی که توسط دفاتر خدمات الکترونیکی ارائه می‌شوند، تمام ‌الکترونیکی کردن خدمت صدور پروانه در اولویت قرار گیرد و در گام اول، امکان انجام الکترونیکی مراحل مربوط به تشکیل پرونده و ثبت درخواست صدور پروانه از طریق سامانه «تهران من» فراهم شود.
همچنین، در جلسه روز شنبه (۲۴ فروردین ماه) کمیته شفافیت، عبدالرضا گلپایگانی معاونت معماری و شهرسازی اعلام کرد اطلاعات مربوط به پروانه‌هایی که از سال ۹۲ به بعد صادر شده‌اند، به‌ صورت سیستمی موجود و آماده انتشار است. بر همین اساس در این جلسه مصوب شد از ابتدای اردیبهشت، فایل اکسل اطلاعات مربوط به این پروانه‌ها روی وبسایت شفاف منتشر شود اما تا لحظه نگارش این خبر این اطلاعات روی سامانه شفاف قرار نگرفته است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه