کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۸ يکشنبه ۴ فروردين

Zoom، استارتاپ کنفرانس ویدئویی به ارزش ۱ میلیارد دلار در اوایل سال ۲۰۱۷، برای اولین عرضه‌ی عمومی سهامش در Nasdaq از ماه آینده، ثبت نام کرد.
این شرکت به لیست در حال رشدی از کمپانی‌های فناوری می‌پیوندد که راه خود را به بازارهای عمومی در سال ۲۰۱۹ باز می‌کنند، اما دلیل مهم آن برای این تصمیم، سودآوری است.
Zoom در سال ۲۰۱۱ توسط Eric Yuan، مهندس WebEx تاسیس شد که در سال ۲۰۰۷ با قیمت ۳.۲ میلیارد دلار به Cisco فروخته شد. قبل از راه‌اندازی Zoom، وی چهار سال را در Cisco به عنوان معاون بخش مهندسی WebEx فعالیت کرد. ماه گذشته، Yuan در مصاحبه با TechCrunch گفته بود قصد ندارد دوباره شرکتی را بفروشد و به نارضایتی از طرز برخوردها پس از خرید WebEx اشاره کرد که انگیزه‌ی او برای عرضه‌ی سهام Zoom به صورت عمومی است.
Zoom که تاکنون افزایش سرمایه‌ی ۱۴۵ میلیون دلاری داشته است، درامد ۳۳۰ میلیون دلاری را در پایان ۱۳ ژانویه‌ی ۲۰۱۹ گزارش کرد که با افزایش چشمگیر دو برابری سالیانه به سود ۲۶۹.۵ میلیون دلار رسید. طبق اسناد ثبت نام Zoom، این استارتاپ توسط Emergence Capital حمایت می‌شود که مالک ۱۲.۵ درصد سهام آن پیش از عرضه‌ی عمومی است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه