ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۳۰ آبان

حسین فلاح جوشقانی در گفتگو با مهر، با بیان اینکه نزدیک به یک هزار و ۳۰۰ سایت اینترنتی با میزبانی داخلی برای استفاده از ترافیک نیم‌بهای پهنای باند در سامانه‌ی ثبت دامنه‌های اینترنتی با میزبانی داخلی به ثبت رسیده‌اند، گفت: این سایت‌ها که عمدتا سایت‌های انتشار ویدئو هستند و ترافیک حجیمی را مبادله می‌کنند، بیش از ۹۵ درصد ترافیک داخلی کشور را در اختیار دارند.
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اشاره به برخی انتقادات از عدم محاسبه‌ی تخفیف نیم‌بهای اینترنت برای سایت‌های داخلی افزود: شورای فنی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در مصوبه‌ای، تمامی سایت‌های داخلی را ملزم کرده است که در پرتال سازمان فناوری اطلاعات، IP آدرس خود را به ثبت برسانند.
وی افزود: هم اکنون نزدیک به یک هزار و ۳۰۰ سایت اینترنتی با میزبانی داخلی در این سامانه به ثبت رسیده‌اند که طبق بررسی‌ها مشخص شد که این سایت‌ها پربازدیدترین و پرمخاطب‌ترین سایت‌های اینترنتی داخلی را تشکیل می‌دهند.
معاون وزیر ارتباطات با بیان اینکه الزامی برای ثبت سایت‌های داخلی در این سامانه وجود ندارد، گفت: این امتیاز برای سایت‌های با میزبانی داخل وجود دارد که از ترافیک نیم‌بهای پهنای باند استفاده کنند و به همین دلیل باید برای دریافت این تخفیف آدرس IP خود را در پرتال سازمان فناوری اطلاعات به ثبت برسانند.
وی با بیان اینکه هم‌اکنون این سایت‌ها از تخفیف نیم‌بهای پهنای باند برخوردار شده‌اند، ادامه داد: سایر وب‌سایت‌های داخلی نیز باید در این سامانه ثبت نام کنند تا اپراتورها بر اساس این لیست، تخفیف مد نظر را برای این وب‌سایت‌ها و کاربرانی که از آن‌ها استفاده می‌کنند، لحاظ کنند.
معاون وزیر ارتباطات افزود: در حال حاضر یکی از مشکلاتی که در محاسبه‌ی تخفیف نیم بهای اینترنت برای وب‌سایت‌های داخلی وجود دارد، این است که این سایت‌ها به طور مداوم آدرس IP خود را تغییر می‌دهند و با وجودی که حتی یک بار در سامانه به ثبت رسیده‌اند اما به دلیل تغییر IP آدرس، اپراتورها اطلاعی از داخلی بودن آن‌ها ندارند و ترافیکشان نیم‌بها محاسبه نمی‌شود.
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با بیان اینکه این وب‌سایت‌ها باید مرتب آدرس سایت خود در سامانه را به‌روزرسانی کنند، گفت: در غیر این صورت کاربران، زمانیکه به این وب‌سایت‌ها متصل می‌شوند به دلیل نبودن آدرس در لیست، شامل تخفیف نیم‌بها نمی‌شوند.
به گزارش مهر، سامانه‌ی ثبت دامنه‌های اینترنتی با میزبانی داخلی امکان ثبت درخواست و ایجاد لیست سفید برای اعلام آدرس IP دارندگان ترافیک متقاضی اعمال تعرفه ترجیحی با داشتن قابلیت به‌روزرسانی آدرس‌های IP از سوی دارندگان ترافیک مذکور را فراهم می‌کند.
سازمان فناوری اطلاعات در این باره اعلام کرده که مسئولیت اطلاعات وارد شده به سامانه از جمله آدرس IP و به‌روزرسانی مرتب آن به عهده‌ی ثبت‌نام‌کنندگان است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه