کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۳۱ شهريور

اوایل ماه جاری، Lyft نقطه‌ی عطفی را پشت سر گذاشت و یک میلیاردمین سفرش را کامل کرد. رسیدن به این هدف شش سال برای شرکت به طول انجامید که حدودا همان زمان مشابه در رسیدن Uber به این نقطه است. اما برخلاف Uber، شرکت Lyft تنها در شهرهای ایالات متحده‌ی آمریکا و کانادا فعال است، بنابراین هر یک از ۱ میلیارد سفر آن دارای تمایز رشد در خانه بود.
اگرچه Lyft آینده‌ی خود را به عنوان یک شرکت حمل‌ونقل چند وجهی پایدار ترسیم کرده که دوچرخه‌سواری، اسکوتر، حمل‌ونقل عمومی و جاده‌های امن را پوشش می‌دهد، ماشین‌ها – به خصوص خودروهای گازسوز – تجارت مرکزی آن را تشکیل می‌دهند. بدین ترتیب، این شرکت به اشتراک‌گذاری خودرو رسیدن به نقطه‌ی عطف ۱ میلیاردی را با دادن یک مخزن گاز رایگان به ۳۵۰۰ راننده‌ای که به طور تصادفی در سرتاسر کشور انتخاب شدند، جشن می‌گیرد. 
اما آیا Lyft می‌تواند این نرخ رشد را شتاب دهد؟ پس از رسیدن به ۱ میلیارد سفر، شش ماه طول کشید تا Uber این عدد را دو برابر کند و سپس در کمتر از ۱۲ ماه به ۵ میلیارد سفر رسید. هر چند این اعداد در مقایسه با معیارهای ملموس‌تری همچون درآمد و سود بی‌معنا هستند. در گزارش‌های منتشر شده‌ای این اعداد خیلی امیدوارکننده نیستند.
شرکت تحقیقی Second Measure گزارش کرد، نرخ رشد درآمدی کسب‌وکارهای آمریکایی به اشتراک‌گذاری خودرو، تابستان سال جاری به پایین‌ترین حد خود در سال جاری رسیدند. رشد تعداد سفرها، به خصوص برای Lyft کاهش داشت که احتمالا همین عامل منعکس‌کننده‌ی افزایش قیمت‌ها توسط این شرکت است.
به بیان دیگر، کاهش درآمد مخصوصا برای Lyft که بازار کوچک‌تری در مقایسه با Uber دارد، نگران‌کننده است. اطلاعات App Annie نشان می‌دهد دانلود برنامه‌ی Lyft، چهل درصد سهم بازار را در برابر ۶۰ درصد سهم Uber دارد. بدون از بین بردن این شکاف، Lyft قادر به ایجاد سود بیشتر نیست.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه