ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۵ آذر

به گزارش مهر، محمود کمره‌ای دبیر علمی سمپوزیوم دو سالانه‌ی مخابرات (کنفرانس بین‌المللی IST) امروز در نشست خبری از برگزاری نهمین سمپوزیوم بین‌المللی مخابرات ( IST۲۰۱۸) در تاریخ ۲۶ تا ۲۸ آذرماه جاری (۱۷ تا ۱۹ دسامبر) در محل پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات (مرکز تحقیقات مخابرات ) خبر داد.
وی هدف از برگزاری این سمپوزیوم علمی را ارائه‌ی آخرین دستاوردهای علمی و صنعتی و تبادل نظر علمی متخصصان و علاقمندان به صنعت ICT در سطح بین‌المللی، عنوان کرد و گفت: سمپوزیوم بین‌المللی مخابرات از دو هیات علمی از داخل و خارج کشور تشکیل می‌شود که ۶۴ نفر از اعضای هیئت علمی داخلی و ۱۵ نفر از اعضای هیئت علمی از خارج از کشور هستند.
کمره‌ای با بیان اینکه از۳۳۱ مقاله‌ی ارائه شده به این سمپوزیوم، در مجموع ۴۳ درصد از مقالات پذیرش شده است، افزود: در این همایش معاونان ITU (اتحادیه‌ی جهانی مخابرات) و رئیس ITUT به عنوان مهم‌ترین سخنران درباره‌ی رویه‌ی تکنولوژی و استانداردسازی در حوزه‌ی ICT سخنرانی خواهند داشت.
دبیر علمی سمپوزیوم بین‌المللی مخابرات از برگزاری ۱۳ کارگاه آموزشی در ذیل این سمپوزیوم دو روزه خبر داد و گفت: امسال به دلیل افزایش هزینه‌های سفر و شرایط ویژه‌ی بین‌المللی کشور، برخی شرکت‌کنندگان خارجی و ایرانیان مقیم خارج نتوانستند در سمپوزیوم شرکت کنند. از سوی دیگر تغییر زمان برگزاری سمپوزیوم از تابستان به آخر پاییز و مصادف شدن آن با دسامبر سال میلادی، دعوت از خارجی‌ها را سخت کرد؛ با این حال شرکت‌کنندگانی از کشورهای سوئیس و انگلستان داریم.
وی با اشاره به خروجی برگزاری سمپوزیوم در دوره‌های قبلی گفت: در دوره‌های قبلی سمپوزیوم، در برخی موضوعات تیم‌های تحقیقاتی به پروژه‌هایی برای رفع نیازهای کشور متصل شدند. امسال موضوعاتی از جمله کوانتوم نت‌ورک درباره‌ی آینده‌ی پژوهش‌ها، بلاکچین و مدیریت اینترنت اشیا را داریم که در آینده‌ی فناوری کشور می‌تواند به کار گرفته شود.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه