ایران
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۱ آبان

گزارش «نمای نزدیک ۱۳۹۶» با عنوان «پلتفرم موبایل: بلوغ» به تحلیل داده‌های برگرفته از پیمایش ملی مرکز تحقیقات بازی‌های دیجیتال در سال ۱۳۹۶ با نمونه‌ی آماری ۸۰۰۰ نفری می‌پردازد و اطلاعاتی از ۲۴ میلیون و ۷۰۰ هزار بازیکن موبایلی کشور در اختیار قرار می‌دهد.
پلتفرم موبایل در سال ۲۰۱۸ بیش از نیمی از بازار بازی‌های دیجیتال در دنیا را از آنِ خود کرده است؛ این عبارتی است که باید بر روی آن مکث کرد. بازی‌های موبایلی در سال‌های اخیر، دالان جدیدی برای جذب و ماندگاری مخاطب بازی‌های دیجیتالی بوده‌اند. شاید رشد خیره‌کننده‌ی شاخص‌های متعدد مصرف و بازار بازی‌های موبایلی را در طی سال‌های اخیر بتوان متاثر از عوامل مهمی دانست که به لحاظ ماهوی با این پلتفرم عجین هستند.
تغییرات فناورانه در نسل‌های اینترنت همراه و به تبع آن افزایش سرعت، گسترش دسترسی به اینترنت و رشد محبوبیت شبکه‌های اجتماعی از یک سو و افزایش تعداد سیم‌کارت‌های فعال و ازدیاد گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها را از سویی دیگر می‌توان از عوامل فراگیر شدن استفاده از بازی‌های موبایلی و به خصوص بازی‌های چندنفره آنلاین دانست. در ایران اما به دلیل موانعی در استفاده از پلتفرم‌های رایانه و کنسول، طی شدن این روند با سرعت بیشتری صورت گرفته و موجب جهشی شگرف در تعداد بازیکنان و بازار بازی‌های دیجیتال در سال‌های اخیر شده است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه