کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۱ بهمن

Rokid، استارتاپ چینی که در کار ساخت دستیار صوتی هوش مصنوعی و دیوایس‌های هوشمند است، به تازگی افزایش بودجه‌ای با هدایت Temasek Holdings و مشارکت Credit Suisse، IDG Capital و CDIB Capital داشته است. میزان افزایش سرمایه‌ی این دور منتشر نشد، اما منابعی آشنا به معامله به TechCrunch آن را حدود 100 میلیون دلار اعلام کردند. قبل از این، شرکت در نوامبر 2016 نیز افزایش بودجه‌ی سری دوم خود را انجام داد. 
Mingming Zhu، موسس و مدیر اجرایی ارشد این شرکت می‌گوید: Rokid این دور افزایش را همچنان در سری دوم به جای سوم در نظر گرفته است، چراکه این شرکت که در هانگ ژوای چین مستقر است و دفاتر تحقیقاتی آن در پکن و سانفرانسیسکو قرار دارند، در کار توسعه‌ی فناوری رباتیک، تشخیص چهره، پردازش تصاویر، و پردازش زبان طبیعی است که هنوز هم در مراحل اولیه خود است. پس Rokid قصد تمرکز بر گردآوری منابع بیشتر و جذب سرمایه گذاران استراتژیکی مانند Temasek Holdings را قبل از رفتن به Series C دارد.
خط تولید این شرکت در حال حاضر شامل بلندگوهای هوشمند Rokid Pebble و Alien است که در چین به فروش می‌رسند. در طول نمایشگاه CES، شرکت Rokid جدیدترین پیشنهاد خود Rokid Glass را عرضه کرد، عینک‌های واقعیت افزوده‌ای که برای مصرف مشتریان نهایی ساخته شده‌اند. این شرکت همچنین پلتفرم منبع باز خود با عنوان Rokid Full Stack Open Platform را معرفی کرد، این پلتفرم که با همکاری Alibaba ایجاد شده است به توسعه‌دهندگان سخت افزاری third-party که از دستیار صوتی Rokid استفاده می‌کنند امکان دسترسی به منابع رایگان را می‌دهد، از جمله طرح‌های نرم‌افزاری و محتوا برای دیوایس‌های اینترنت چیزها.
Rokid امیدوار است هر دوی این شرکت‌ها باعث شناخته شدن آن در آمریکا شود. همچنین امیدوار است این پلتفرم به عنوان پلی بین چین و ایالات متحده‌ی آمریکا برای این شرکت عمل کند، آن هم از طریق ورود راحت‌تر آمریکا به بازار چین و همینطور تشویق توسعه‌ی بیشتر محتوا برای دیوایس‌هایی که با تکنولوژی Rokid اجرا می‌شوند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه