تکنولوژی
مصطفی طبری۱:۳ - ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۴ مهر

یک پزشک جراح در آمریکا با استفاده از تکنولوژی چاپ سه بعدی موفق شد وضعیت یک دختر پنج ساله که از شرایط قلبی نامساعدی رنج می برد را بطور کامل بهبود ببخشد.
پزشکان در ماه مارس به میا گُنزالس پنج ساله اعلام کردند که تنها چند روز بیشتر زنده نخواهد ماند. وی متاسفانه از یک ناهنجاری نادر قلبی موسوم به دو قوس آئورت رنج می برد که جریان هوا را در بدن شخص محدود می کرد.
پزشکان اعلام کردند که این شرایط قابل بهبود نبوده و عملاً کاری از دستشان بر نمی آید. اما وقتی یک مدل سه بعدی از قلب این دختر کوچک تولید شد، جراحی موفق به تشخیص مشکل شده برای آن راه حلی در نظر داشت.
دکتر ردموند بورکی از بیمارستان کودکان نیکلاس در میامی به شبکه اسکای نیوز گفت "وقتی مشغول برطرف کردن مشکل قلب این دختر بودم آن را در دست خود نگه داشته بودم، در صورتی که امکان انجام چنین کاری با عکس های سی تی اسکن یا MRI وجود ندارد. وقتی من یک مدل سه بعدی از قلب این دختر را در دستان خود نگه می داشتم اطلاعات به مراتب بیشتری در مورد نحوه جراحی و مشکل پیش رو در اختیارم قرار می گرفت."
"وقتی چیزی را در دستان خود احساس کنید راهکارهای بهتری در ذهنتان به وجود خواهد آمد. زمانی که مدل قلب این دختر را به خانواده شان نشان دادم و گفتم که چگونه آن را درمان می کنم، جو بسیار خوبی حاکم شده بود."
میا که دوره ریکاوری کامل را گذرانده اکنون در فعالیت های ورزشی شرکت می کند. مادر این دختر می گوید پس از پنج سال نگرانی و رنج، وقتی می بینم دخترم در حال بهبودی است خوشحال می شوم.
با استفاده از پرینترهای مخصوص، چیزی در حدود 9 ساعت زمان می برد تا مدل های سه بعدی ساخته شوند. اندام بیمار توسط ام آر آی اسکن شده و سپس اطلاعات به کامپیوتر ارسال و تبدیل به یک مدل سه بعدی می شوند. هر مدل هزینه ساختی 400 یورویی دارد.
در یک کارخانه چاپ بزرگ در کمبریج، مدل های مختلفی چاپ می شوند تا به پزشکان محل دقیق پوسیدگی دندان، سنگ های کلیه و تومورها را نشان دهند.
افرادی که در این حوزه فعالیت می کنند اعتقاد دارند محبوبیت استفاده از این شیوه نه تنها در ایالات متحده بلکه در انگلستان نیز در حال افزایش است.
دکتر فیل ریوس مشاور چاپ سه بعدی می گوید"اگر جراحان قبل از انجام عمل ببینند که چه کاری باید انجام دهند، در زمان عمل کاهش محسوسی بوجود می آید. آنها می توانند بیرون از اتاق عمل برنامه ریزی کنند و در آنجا نیز کارها را سریعتر انجام دهند. این موضوع به ریکاوری سریعتر بیمار نیز منجر خواهد شد. در مجموع این تکنولوژی به شدت هزینه ها را کاهش می دهد."

برچسب ها3D Printed HeartTech
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

با تکنولوژی چاپ سه بعدی، جواهرات دلخواهتان را داشته باشید