گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۳۰ فروردين

Google به توافق با آژانس خدمات ضد انحصار فدرال روسیه (FAS) در زمینه‌ی قوانین خلاف عدالت از رقیب روسی‌اش، Yandex رسیده است. Yandex ادعا می کند Google قوانین رقابتی محلی را نقض کرده است. این مورد حول این موضوع که Google چگونه دارندگان گوشی‌های موبایل هوشمند را ملزم به پیش بارگذاری دستگاه‌هایشان با نرم‌افزارها و خدمات این شرکت به منظور دسترسی به برنامه‌ی Google Play Store می نماید، می چرخد.
FAS جریمه‌ی 384 میلیون روبل (8/7 میلیون دلار) برای Google اعمال کرده است که برابر با 9 درصد از درآمد این شرکت در روسیه در سال 2014 است. خبرهای این توافق اولین‌بار توسط رویترز گزارش شد و جزئیات آن همچنین بر روی سایت FAS در دسترس است. بر طبق این گزارش، این توافق توسط دادگاهی روسی در روز دوشنبه به تصویب رسید و برای یک دوره‌ی شش سال و نه ماه اعتبار خواهد داشت. در طول دوره‌ی این قرارداد، Google حقی برای انحصار برنامه‌هایش بر روی دستگاه‌های اندرویدی در روسیه نخواهد داشت و اینکه Google نصب هیچ برنامه و موتور جستجویی را در گوشی‌های خود منحصر نخواهد کرد.
همچنین Google search تنها جستجوگر پیش‌فرض نصب شده بر روی گوشی‌های روسیه نخواهد بود.
FAS اظهار داشت حالا Google باید نسل سومی از موتورهای جستجوگر را برای هر پنجره ی انتخابی معرفی کند و این شرکت باید فعالیت “choice window” را برای مرورگر Chrome که به کاربر اجازه‌ی برگزیدن موتور جستجوی پیش فرض مورد نظرشان را می دهد، توسعه دهد. علاوه بر این Google یک ویدجت جدید Chrome را برای دستگاه‌های اندرویدی مورد استفاده در روسیه، بر طبق معاهده توسعه خواهد داد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه