ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۴۰۰ پنج شنبه ۲۷ خرداد

مدیر اجرایی الکامپ با اشاره به برگزاری نمایشگاه الکامپ در تیرماه گفت: صنعت فاوا ابزار مهم و موثری جهت مقابله با کرونا به شمار می‌رود و در این دوران شرکت‌هایی متعددی ابتکارات و نوآوری‌هایی داشته‌اند که عرضه آن‌ها در نمایشگاه الکامپ موضوعیت دارد.
با شیوع کرونا در جهان، بسیاری از نمایشگاه‌ها به تعویق افتاده و برخی لغو شدند. بیست و ششمین نمایشگاه الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک، الکامپ ۲۰۲۰، نیز مقرر بود سال گذشته برگزار شود اما چندین بار به دلیل کرونا به تعویق افتاد و در نهایت الکام‌استارز (بخشی از الکامپ با حضور استارت‌آپ‌ها) از ‌۲۹ دی ماه تا ۲ بهمن ۱۳۹۹ و البته به‌صورت آنلاین برگزار شد.
در این راستا سازمان نظام صنفی ‌رایانه‌ای اعلام کرده که نمایشگاه الکامپ تهران را از تاریخ ۱۸ تا ۲۱ تیرماه با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی مورد و نظارت ستاد کرونا که برای کلیه نمایشگاه‌ها وجود دارد برگزار خواهد کرد. محمد ثروتی -مدیر اجرایی الکامپ- درباره اهمیت برگزاری نمایشگاه گفت: صنعت فاوا ابزار مهم و موثری جهت مقابله با کرونا به شمار می‌رود و در این دوران شرکت‌هایی متعددی ابتکارات و نوآوری‌هایی داشته‌اند که عرضه آن‌ها در نمایشگاه الکامپ موضوعیت داشته و تقاضاهای متعددی نیز برای حضور درنمایشگاه‌ها وجود داشت.
وی تاکید کرد: از طرفی تیرماه موعد برگزاری نمایشگاه الکامپ است و از نمایشگاه قبلی هم حدود ۲۴ ماه گذشته است که نیاز صنعت فاوا و مجموعه‌های استارت‌آپی به حضور در نمایشگاه‌ها به شدت احساس‌ می‌شد و لذا بر أساس تقویم مصوب شرکت نمایشگاه‌ها اقدام به تعیین این تاریخ شد. تاکنون شاهد استقبال خوب و موثر شرکت‌های تخصصی، اپراتورها و استارت آپ‌ها از الکامپ بوده ایم که باتوجه ادامه ثبت نام؛ در روزهای آتی گزارش‌های آن ارائه خواهد شد.
مدیر اجرایی الکامپ گفت: برگزاری نمایشگاه‌ها در اکثر شهرهای کشور به ویژه در تهران از چندین هفته‌ی قبل مجددا آغاز شده است و در هفته‌های گذشته چندین نمایشگاه برپا شده که در آن شیوه‌نامه بهداشتی مورد تایید ستاد کرونا اعمال شده است، ضمن اینکه در حال حاضر مجتمع‌های تجاری؛ مراکز اقتصادی و وسایل حمل و نقل عمومی مانند مترو فعال بوده و خود مردم مستقیما اقدام به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی‌ می‌کنند و اصولا موضوع لزوم تداوم کسب‌وکارها و تقویت آن‌ها هم زمان با رعایت شیوه‌نامه‌ها را در وضع کنونی کشور باید مدنظر قرار دهیم.
ثروتی در ادامه گفت: امسال علاوه بر سالن‌های شرکت‌های فاوا و اپراتورها، حضور اکوسیستم نوآوری شامل استارت‌آپ‌ها  و شرکت‌های دانش‌بنیان را در بخش الکام‌استارز خواهیم داشت و الکامپ امسال از حمایت ویژه معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و سازمان فناوری اطلاعات ایران برخوردار است.
وی با اشاره به موارد رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی گفت: در نمایشگاه این دوره، از بازدیدکنندگان تخصصی استقبال به عمل خواهد آمد، سیستم تهویه هوا تقویت شده و جریان هوا بهتر از سال‌های گذشته است، بسته‌های بهداشتی در زمان ورود به بازدیدکنندگان تخصصی داده خواهد شد و در ورودی سالن‌ها نیز دروازه‌های ضدعفونی کننده تعبیه شده است. همچنین از تمامی بازدیدکنندگان تب‌سنجی‌ می‌شود و ورود افراد بدون ماسک به تمامی فضاها ممنوع است و رعایت فاصله‌ی اجتماعی نیز کنترل‌ می‌شود.
مدیر اجرایی نمایشگاه الکامپ  بیست‌وششم درباره دیگر تدابیر اتخاذشده در الکامپ امسال گفت: در بخش غرفه‌سازی‌ها نیز شیوه‌نامه‌های  خاصی مانند عدم وجود فضاهای بسته و مسقف، رعایت فاصله‌های اجتماعی، شیلدهای روی کانترها و سایر موارد وجود دارد که شرکت‌های غرفه‌ساز ملزم به رعایت آن‌ها هستند. بخش‌هایی از نمایشگاه علاوه بر حضوری به صورت آنلان و مجازی برگزار خواهد شد و باعث خواهد شد تعداد مخاطبان بیشتری از نمایشگاه و رویدادهای جانبی آن استفاده کنند و دستگاه‌های دولتی نیز در این نمایشگاه به معرفی آخرین خدمات خود خواهند پرداخت.
ثروتی از شرکت‌ها و استارت‌آپ‌ها دعوت کرد که با مراجعه به سایت نمایشگاه الکامپ نسبت به ثبت‌نام و حضور در این نمایشگاه در موعد مقرر اقدام کنند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه