ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۱۱ آذر

حسین فلاح جوشقانی در گفتگو با مهر، با اشاره به جزئیات برگزاری هفته‌ی دیجیتال که از ۱۷ تا ۲۱ آذرماه امسال برنامه‌ریزی شده است، گفت: برگزاری هفته‌ی دیجیتال برای نخستین‌بار در کشور با هماهنگی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و با مشارکت سازمان‌های ذی‌ربط وزارت ارتباطات، برای تحقق اهداف تحول و اقتصاد دیجیتال در کشور، اجرا می‌شود.
وی گفت: در این رویداد موضوعات مرتبط با تحول دیجیتال در کشور از دید مباحث حاکمیتی و وظایف اپراتورهای ارتباطی مورد تبادل نظر و بررسی قرار می‌گیرد.
فلاح جوشقانی با بیان اینکه در این رویداد قصد این است که بدانیم تاکنون چه خدماتی در حوزه‌ی دیجیتال در کشور عرضه شده است، افزود: در هفته‌ی دیجیتال موضوع رسیدن به هدف ۲.۵ برابر شدن بازار فناوری اطلاعات و ارتباطات تا پایان برنامه‌ی ششم توسعه، مورد بررسی قرار گرفته و آمادگی کشور در این حوزه سنجیده می‌شود.
معاون وزیر ارتباطات با تاکید بر اینکه برای رسیدن به این هدف، نیازمند ارائه‌ی خدمات دیجیتال در کشور هستیم، ادامه داد: تاکنون روند فعالیت در حوزه‌ی ICT مربوط به توسعه‌ی زیرساخت‌ها بود اما هم‌اکنون موضوع ارائه‌ی خدمات مد نظر است. بر این اساس اپراتورهای ارتباطی باید با مشارکت سایر بازیگران این عرصه بتوانند خدمات دیجیتال در بخش‌های مختلفی از جمله OTT (شبکه‌های اجتماعی، ویدئو دیجیتال و تلویزیون اینترنتی)، اینترنت اشیا (کنتور هوشمند و شهر هوشمند)، خدمات پرداخت (اپلیکیشن‌های پیمنت بانکی) و گیمینگ و سرگرمی ارائه دهند.
وی گفت: با توجه به تغییر نگاه و فرآیندهای تحول در انقلاب چهارم صنعتی از جمله هوش مصنوعی، اینترنت اشیا و فناوری 5G، دیگر ارائه‌ی خدمات دیتا و مکالمه (VOICE) به تنهایی کارساز نخواهد بود و ما نیازمند حرکت منسجم در کشور برای تحقق اقتصاد دیجیتال و ارائه‌ی خدمات مرتبط با این موضوع هستیم.
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، با اشاره به اینکه در روز نخست هفته‌ی دیجیتال ۱۰ میزگرد و سخنرانی با موضوعات فوق در دستور کار قرار دارد، ادامه داد: سایر روزهای هفته به موضوعات مربوط به استارتاپ‌ها، اینترنت اشیا، شهر هوشمند و بلاکچین، انرژی و کشاورزی اختصاص یافته است.
فلاح جوشقانی با بیان اینکه در این رویداد، سازمان‌های اصلی وزارت ارتباطات از جمله سازمان فناوری اطلاعات و سازمان فضایی ایران نیز مشارکت خواهند داشت، اضافه کرد: تحول دیجیتال مربوط به همه‌ی عرصه‌های صنعت کشور است و علاوه بر وزارت ارتباطات، بانک‌ها، اپراتورهای ارتباطی از جمله اپراتورهای مجازی، اپراتورهای اینترنت ثابت (FCP ها) و اپراتورهای موبایل باید برای رسیدن به اقتصاد دیجیتال مشارکت داشته باشند.
وی با تاکید بر اینکه رگولاتوری آماده‌ی تغییر نگاه و رویکرد و نیز مقررات‌گذاری برای رسیدن کشور به تحول دیجیتال است، خاطر نشان کرد: در هفته‌ی دیجیتال، رویکرد آموزش تحول دیجیتال مطرح نیست بلکه انسجام وظایف فعالان عرصه‌ی فاوا برای رسیدن به اهداف توسعه‌ی دیجیتال در کشور مد نظر است.
معاون وزیر ارتباطات با بیان اینکه در این هفته وزارتخانه های نیرو و کشاروزی، شهرداری، بانک مرکزی، بیمه مرکزی، شرکتهای خودروسازی و شرکت ملی گاز ایران نیز برای دنبال کردن توسعه فناوری اطلاعات در صنعت، حضور دارند، اظهار داشت: با توجه به تاکید وزیر ارتباطات برای ایجاد مرکز منطقه ای استارت آپ ها در ایران با همکاری کشورهای روسیه، ترکیه و آذربایجان، امید می رود بتوانیم سال آینده ، رویداد هفته دیجیتال را به صورت منطقه ای در ایران برگزار کنیم.
وی با بیان اینکه مراسم افتتاحیه این رویداد روز شنبه ۱۷ آذرماه با حضور وزیر ارتباطات در سالن شهید قندی برگزار می شود، ادامه داد: اطلاعات بیشتر درخصوص برگزاری هفته دیجیتال در وبگاه این رویداد در دسترس است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه