تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۳۱ خرداد

به گزارش ایران آنلاین، روبات سفید رنگ Duck با حرکت خودکار و نامحسوس خود در مزارع برنج ژاپن، نقش مهمی را در کاهش علف‌های هرز ایفا می‌کند.
روبات هوشمند Duck با الهام از نقش مؤثر اردک‌ها در مزارع برنج طراحی و تولید شده است. سال هاست که کشاورزان ژاپنی برای جلوگیری از رشد علف‌های هرز در مزارع برنج از اردک‌ها استفاده می‌کنند. چرا که اردک‌ها با حرکت در میان ساقه‌های برنج آب را در دو جهت حرکت داده و با به جریان انداختن آب مانع از رشد علف‌های هرز می‌شوند.
با اقتباس از عملکرد مؤثر اردک‌ها در مزارع برنج، این روبات هوشمند نیز به آرامی در مزارع برنج حرکت کرده و آب را در دو سوی خود به حرکت درمی آورد.  محققان به لحاظ علمی عملکرد این روبات را نیز مورد تأیید قرار داده‌اند، چرا که با حرکت آب توسط این روبات فتوسنتز علف‌های هرز متوقف شده و در زمانی کوتاه هیچ علف هرزی در میان ساقه‌های برنج رشد نمی‌کند.
برخی از کارشناسان اعلام کردند به کمک این روبات از این پس کشاورزان قادر به تولید محصولات کاملاً ارگانیک خواهند بود. این فناوری با داشتن 60 سانتیمتر طول و 1.5 کیلو وزن، به کمک چند منبع انرژی از جمله نیروی خورشیدی، باتری و وای فای حرکت می‌کند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه