ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۴ ارديبهشت

به گزارش مهر، معاون وزیر ارتباطات با بیان اهمیت نمایشگاه بین المللی فناوری اطلاعات و ارتباطات کیش گفت: جزیره‌ی کیش می‌تواند الگوی توسعه‌ی IT وICT کشور باشد.
نصراله جهانگرد در مراسم افتتاح نمایشگاه بین‌المللی فناوری اطلاعات و ارتباطات کیش با اشاره به تحولات نظام بشری و بروز مظاهر این تحول در بخش‌هایی از کشور گفت: امروزه شاهد ظهور تغییر و تحول در جنبه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی در جامعه هستیم در حالیکه زیرساخت‌ها و بستر لازم برای این تغییرات وتحولات در کشور فراهم نشده است.
جهانگرد با اشاره به موضوع شبکه‌های اجتماعی که به معضلی در کشور تبدیل شده است گفت: نبود زیرساخت‌های مناسب و آمادگی فرهنگی و اجتماعی در کشور همگام با تغییرات و تحولات باعث شده است درمعرض ضربات ریسک‌های آن قرار بگیریم و پیشگامان حوزه‌ی فناوری اطلاعات وارتباطات جهان با ایجاد شبکه‌های اجتماعی از فرصت‌های موجود در کشور ما به نفع خود استفاده کنند. این موضوع به دلیل شکاف ایجاد شده بین ما و تغییر و تحولات فناوری اطلاعات و ارتباطات در جهان است.
وی ابراز امیدواری کرد که با حمایت مردم و ایجاد اعتماد عمومی از این معضل، ریسک‌ها و خطرات اقتصادی عبور کرده و ضمن استفاده از زوایای مختلف شبکه‌های اجتماعی بر بستر فناوری داخلی که سکوهایی برای بهره‌برداری از فرصت‌های اقتصادی است از این معضلات به وجود آمده عبور کنیم.
جهانگرد گفت: سرعت تغییرات در ارتباطات بسیار زیاد است و کشور ما در حال حاضر در موقعیت تحول قرار گرفته است که باید ساز و کار، مکانیزم، مقررات حقوقی، مالی و فرهنگی مناسب با این شرایط را نیز مهیا کنیم.
وی با بیان اینکه در تغییرات و تحولات باید هم فرصت‌ها و هم ریسک‌ها دیده شوند افزود: لازم است در یک برنامه‌ی روشن ملی و با ثبات مدیریت، گام‌هایمان را ببینیم و تاکید دارم همه‌ی فعالان این عرصه در این مقطع به اثرات تاریخی تحولات فناوری کشور توجه کنند.
معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات کشور با اشاره به اشتغالزایی و درآمدزایی بالای حوزه‌ی فناوری اطلاعات و تاثیر آن بر رونق اقتصادی کشور گفت: تسهیل فعالیت‌ها، خدمات و فرآیندها در حوزه‌های مختلف صنعت، معدن و کشاورزی بخشی از دستاورهای تحول فناوری کشور است.
وی علت برگزاری این همایش را در جزیره‌ی کیش به دو فرصت موجود دراین منطقه مرتبط دانست و تاکید کرد: تغییر پلتفرم کیش و پیاده‌سازی آن به عنوان یک جامعه‌ی نمونه در بهره‌وری از نهادها، انرژی و اقتصاد یکی از این دلایل است و دلیل دیگر اهمیت جزیره‌ی کیش از جنبه‌های مختلف به عنوان فرصتی بزرگ برای سرزمین مادری است. ما دراین صنعت باید بین‌الملی شویم وکیش می‌تواند فرصت بین‌المللی شدن در حوزه‌ی ICT را فراهم کند.
جهانگرد در پایان ابراز امیدواری کرد با تدابیری که اتخاذ می‌شود بتوانیم از ظرفیت جزیره‌ی کیش برای بین‌المللی‌سازی صنعت IT کشور و مبادله‌ی فنی، تجاری و اقتصادی در زمینه‌ی وارد کردن دانش و تکنولوژی و انتقال و فروش آن استفاده کنیم و جزیره‌ی کیش دراین زمینه به عنوان الگویی درکشور معرفی شود.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه