ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۱۰ تير

وزیر ارتباطات و‌ فناوری اطلاعات که در جمع جوانان شهرستان اردستان سخن می‌گفت با بیان اینکه برای نخستین‌بار تعداد مشترکین پهن باند موبایل از کشورهای منطقه فراتر رفت، اظهار کرد: برخی دستگاه‌ها و نهادها به بهانه‌های مختلف از پیوستن به دولت الکترونیک دوری می‌کنند که خواسته یا ناخواسته ظلم به مردم است.
وی با اشاره به اینکه امروز تمام ۱۲۶۴ شهر کشور به نسل چهارم پهن باند متصل شده‌اند، افزود: به مدد طرح‌های توسعه‌ای برای نخستین بار تعداد مشترکین موبایل پهن باند با رسیدن به رقم ۵۷ میلیون مشترک از همه‌ی کشورهای منطقه فزونی گرفته است.
آذری جهرمی گفت: امروز از مجموع ۶۴ هزار روستای کشور بیش از ۴۰ هزار روستا به شبکه پهن باند پیوسته‌اند.
عضو کابینه‌ی دولت تدبیر و امید ادامه داد: پیشرفت‌های مفصلی در عرصه فناوری اطلاعات داشته‌ایم که یکی از آنها فراگیر شدن زبان فارسی در اینترنت است.
وی افزود: بیشتر زبان‌های دنیا با فراگیر شدن اینترنت در فضای مجازی روند رو به کاهشی پیدا کرده‌اند اما سهم زبان فارسی در این فضا از ۰.۷ درصد به ۲ درصد رسیده است.
جوان‌ترین وزیر کابینه‌ با تایید مطالبه‌گر بودن جوانان شرط آن را مطالبه همراه با مطالعه دانست و تصریح کرد: شبکه‌ی ملی اطلاعات طرحی ملی و بسیار با اهمیت است که عده‌ای نادانسته و از سر کم اطلاعی و پرحرفی درباره‌ی آن نقد می‌کنند. در حالی که حضور پر رنگ جمهوری اسلامی در فضای بین‌الملل در این طرح مد نظر است و این شبکه را باید از دیدگاه عالمانه بنگریم و برای تهیه محتوای مناسب برای آن تلاش کنیم.
وی در ادامه اظهار کرد: با اجرای دولت الکترونیک فساد موجود در املاک، خودرو و دارو کنترل می‌شود اما اجرای این طرح نیازمند عزم ملی و انرژی است.
عضو کابینه دولت دوازدهم از وجود مقاومت دستگاه‌ها و نهادهای مختلف در پیوستن به دولت الکترونیک خبر داد و تصریح کرد: برخی دستگاه‌ها و نهادها به بهانه‌های مختلف از پیوستن به دولت الکترونیک دوری می‌کنند که این نوعی ظلم به مردم است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه