ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۸ يکشنبه ۲۶ خرداد

به گزارش ایرنا، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: سه ماهواره جدید برای ارسال به فضا در دست ساخت قرار گرفته است.
محمدجواد آذری جهرمی روز سه‌شنبه در حاشیه نخستین همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان مازندران در ساری در گفت و گو با خبرنگاران داخلی و خارجی افزود: صرف نظر از شکست یا موفقیت در ارسال ماهواره به فضا، جمهوری اسلامی ایران توانست نام خود را در بین ۱۱ کشور جهان در ساخت و ارسال ماهواره به فضا ثبت کند.
وی گفت: در شرایط فعلی همکاری فضایی ما با سازمان بین المللی فضایی و کشورهای منطقه ادامه دارد به طوری که در سیل اخیر این همکاری توانست به خوبی به کمک ما در برآورد میزان خسارت‌ها و پیش بینی‌ها در اختیار ستاد مدیریت بحران قرار گیرد و همچنان این روند همکاری ادامه خواهد یافت.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: ما در منطقه نیز همکاری‌های فضایی به خصوص در حوزه سنجش با برخی کشورهای منطقه از جمله آذربایجان داریم و این کشور این ماهواره را به صورت غیر غیر بومی در اختیار دارد و ما به دنبال ساخت ماهواره سنجشی با این کشور هستیم.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران روسی حاضر در این همایش در مورد تهدید آمریکا مبنی بر قطع اینترنت ایران، گفت: اگرچه تاکنون هیچ تهدیدی از جانب این کشور برای قطع اینترنت ایران مطرح نبوده، ولی از تروریست اقتصادی هر امکانی قابل پیش‌بینی است.
جهرمی اظهارداشت: ما آمادگی لازم را در کشور در صورت قطع اینترنت داریم و برنامه‌ریزی برای بهره‌گیری از توانمندی داخلی برای اتصال اینترنت داریم و مشکلی در این حوزه وجود ندارد.
جهرمی همچنین بهره گیری از اینترنت اشیا را باعث ارتقا بهره وری به عنوان حلقه مفقوده در این حوزه بیان کرد و گفت: اینترنت اشیا در حوزه کشاورزی در استان مازندران در دست اجرا قرار گرفته و وزارت ارتباطات و فناوری به دنبال پیگیری اجرایی شدن این طرح در حوزه دامپروزی در بخش کشاورزی نیز است.
وی میزان خسارت‌های بلایای طبیعی، زمان داشت، کاشت و برداشت و سایر مراحل کشاورزی را از مزیت‌های به کار گیری اینترنت اشیا در حوزه کشاورزی بیان کرده است.
جهرمی افزود: فناوری اطلاعات در حوزه مختلف اقتصادی در استان می‌تواند باعث افزایش بهره وری شود و فعالیت‌های استارتاپ ها پیگیری می‌کنند و این زیرساخت‌ها می‌تواند در حوزه کشاورزی بیشتر به کمک مردم بیاید.
وی برنامه ریزی بهتر در مراحل کشاورزی متناسب با بازار منطقه‌ای را هم از مهم‌ترین مزیت‌های بهره‌گیری از فناوری در کشاورزی برای ارتقا بهره‌وری برشمرد.
نخستین همایش فرصت‌های سرمایه گذاری استان مازندران صبح امروز با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان سرمایه‌گذاری کشور در ساری گشایش بافت.
در این همایش بیش از یکصد مهمان خارجی از ۱۳ کشور از جمله کشورهای حاشیه دریای خزر حضور دارند و قرار است در آن فرصت‌های سرمایه‌گذاری مازندران معرفی شود.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه