ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۲۲ ارديبهشت

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه از ابتدای سال ۹۶ تا پایان بهمن ماه حدود ۱۸۰ میلیارد تومان اپلیکیشن در کافه‌ بازار به فروش رفته است گفت: سهم گیلان از این فروش ۳ میلیارد تومان بوده یعنی معادل ۷.۱ درصد بوده است.
به گزارش روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، آذری جهرمی در جمع جوانان و نخبگان استان گیلان گفت: استان گیلان ظرفیت‌های خوبی در مراکز علمی و دانشگاهی دارد و هنوز از ظرفیت استان استفاده نشده است.
وی افزود: در حال حاضر همه‌ی شهرهای استان به نسل سه و چهار اینترنت همراه تجهیز شده‌اند و امسال هم ۲۵۶ میلیارد تومان برای زیرساخت‌های ارتباطی و توسعه‌ی پهن باند استان گیلان تخصیص داده‌ایم.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه تاثیر اتصال اشیا از طریق اینترنت بسیار بزرگ و زمینه‌ساز اقتصاد دیجیتال است و کشورها برای تصاحب بازار اقتصاد دیجیتال برنامه‌ریزی کرده‌اند گفت: منابع فیزیکی محدود و نیازهای بشر رو به ازدیاد است و فقط با افزایش بهره‌وری می‌توان پاسخگوی این نیازها بود و اینترنت اشیا و اقتصاد دیجیتال این بهره‌وری را افزایش می‌‌دهند.
بالاترین مقام ICT کشور با تاکید بر افزایش بهره‌وری با استفاده از فناوری اظهار کرد: برای مدیریت منابع آب در کشاورزی دشت قزوین پروژه‌ای با اینترنت چیزها اجرا شده و ۵۰ درصد صرفه‌جویی در مصرف آب ایجاد کرده است.
آذری جهرمی ادامه داد: از نظر شاخص دانش مردم در استفاده از فناوری اطلاعات، رتبه‌ی ۵۸ دنیا را داریم، رتبه خوبی است ولی باید ارتقا بیشتری پیدا کند و در شاخص استفاده از فناوری اطلاعات قبلا رتبه ۱۱۱ جهان بودیم و امروز در جایگاه ۱۰۱ هستیم.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه