ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۸ سه شنبه ۲۳ مهر

به گزارش ایلنا، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: بحث اصلی ما کلاهبرداری است که به اسم خدمات ارزش افزوده از مردم می‌شود. متاسفانه بخش زیادی از مشترکین از این مسئله آگاه نیستند که چه کلاهی سر آنها می‌رود و اگر می‌دانستند یک ثانیه هم آنها را تحمل نمی‌کردند. این شرکت‌ها که با بهانه‌های مختلف از کمک به نیازمندان گرفته تا خدمات و مسائل غیراخلاقی فضایی را به وجود آوردند که کسب و کارهای سالم تحت تاثیر سوءاستفاده آنها در محدودیت قرار گرفته است.
محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات در حاشیه آغاز به کار اولین اپراتور پست بخش خصوصی در جمع خبرنگاران در خصوص وضعیت ترافیک اینترنت در مناطق مرزی ایران و عراق گفت: با توجه به اینکه بار اصلی خروج زائران از مرز مهران است، ما بیشترین تمرکز خود را در این منطقه قرار دادیم و از روز گذشته برای افزایش ظرفیت، بالن‌هایی را در این منطقه نصب کردیم. از سایر مناطق نیز تاکنون گزارشی مبنی بر اختلال در کیفیت اینترنت به ما اعلام نشده است.

آذری جهرمی در خصوص آخرین وضعیت سرویس‌های ارزش افزوده گفت: ما دو سال است که تلاش می‌کنیم تا این حوزه را ساماندهی کنیم. در این غالب سه نوع خدمات ارائه می‌شود؛ اولی خدماتی است که به کسب و کارهای اینترنتی داده می‌شود به طور مثال کافه‌بازار برای فروختن اپلیکیشن‌ها حق‌الزحمه دریافتی خود را از طریق صورتحساب قبض موبایل دریافت می‌کنند که این شیوه مشکلاتی را به وجود آورده از جمله اینکه اپراتورها می‌توانند یک فضای انحصاری برای خود به وجود بیاورند و با سلیقه شخصی به افراد خدمات ارائه دهند. بر همین اساس ما با بانک مرکزی مکاتبه کردیم که پول به صورت مستقیم از حساب برداشته شود و دیگر نیازی در این خدمت ارزش افزوده نداشته باشیم.
وزیر ارتباطات در خصوص خدمت دیگر ارزش افزوده گفت: برای بازسازی مناطق زلزله‌زده، امور خیریه و جمع‌آوری صدقات نیز از این خدمت ارزش افزوده استفاده می‌شود که به شرط شفافیت ما مشکلی با این بخش نداریم.
وی ادامه داد: بحث اصلی ما کلاهبرداری است که به اسم خدمات ارزش افزوده از مردم می‌شود. متاسفانه بخش زیادی از مشترکین از این مسئله آگاه نیستند که چه کلاهی سر آنها می‌رود و اگر می‌دانستند یک ثانیه هم آنها را تحمل نمی‌کردند. این شرکت‌ها که با بهانه‌های مختلف از کمک به نیازمندان گرفته تا خدمات و مسائل غیراخلاقی فضایی را به وجود آوردند که کسب و کارهای سالم تحت تاثیر سوءاستفاده آنها در محدودیت قرار گرفته است.
آذری جهرمی ادامه داد: ما برای یک شرکتی پرونده قضایی باز کردیم که مردم را بدون اطلاع عضو شرکت خود کرده‌ایم. من شخصا شاهد بودم پیرزنی که در خانه سالمندان بود ماهانه بدون اینکه اطلاعی داشته باشد مبلغی را به حساب آن شرکت پرداخت می‌کرد، به گمان اینکه دارد قبض موبایل خود را پرداخت می‌کند. ما حتی معاون وزیر سابق ارتباطات که فارغ‌التحصیل دانشکده استمفورد است نیز اسیر آنها شده بود و ماهی 90 هزار تومان برای خدمات ارزش افزوده پرداخت می‌کرد؛ به گمان اینکه هزینه مکالمه موبایل را پرداخت می‌کند.
وزیر ارتباطات با بیان اینکه این وزارتخانه پیگیری قضایی خود را با جدیت ادامه می‌دهد، گفت: اخیرا مدیران پنج شرکت بازداشت شده‌اند و همه آنها متفق‌القول اظهار داشتند که یک شرکت خاص پشت همه این داستان‌ها است. ما 33 میلیارد تومان را به حساب مردم برگرداندیم اما هر روز ابعاد جدیدتری از این فساد و کلاهبرداری گسترده نمایان می‌شود. من این نوید را به مردم می‌دهم که وزارت ارتباطات به صورت جدی جلوی این کلاهبرداری‌ها خواهد ایستاد و هیچ فشاری نمی‌تواند ما را از مواضع خود عقب براند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه