ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۲۲ تير

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعتقاد دارد که نمی‌توان به بهانه‌های مختلف پوشش حمایتی به کسی که دزدی می‌کند ارائه داد زیرا با شفاف‌سازی در کنار افشاگری موانع رفع می‌شود.
به گزارش ایسنا، محمدجواد آذری‌جهرمی پنجشنبه ۲۱ تیر در دیدار با نخبگان و فعالان حوزه‌ی ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس در شیراز با بیان اینکه افشاگری در کشور انجام شده و می‌شود اما هنر این است که شفاف‌سازی هم باشد، دولت را متولی بیت‌المال دانست و گفت: نمی‌توان به بهانه‌های مختلف به کسی که دزدی می‌کند پوشش حمایتی بدهیم. اگر نظام شفافیت گسترده شود، بسیاری از موانع رفع خواهد شد.
او خاطرنشان کرد: قرار است شرکت‌های دانش‌بنیان دانش تولید کنند نه اینکه بر اساس دانشی که دارند به مأمنی برای امتیازات مختلف تبدیل شوند.
وی با تصریح بر اینکه نگاه به شرکت‌های دانش بنیان نیاز به ویرایش دارد، افزود: علاقه نداریم که اقتصاد دانش بنیان که مبتنی بر دانش است به یک اقتصاد رانتی تبدیل شود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: نمی‌شود همه‌ی نگاه‌ها به دولت باشد و همه‌ی امتیازات واگذار شود اما وقتی به خودمان رسید همه امتیازات مال ما شود. نمی‌شود با چندین دیدگاه مختلف به این موضوعات نگریست بلکه فضای رقابت می‌طلبد که تلاش‌ها را بیشتر کرد.
آذری‌جهرمی با بیان اینکه مکانیزم صدور مجوزها و دسترسی آزاد به بازارها تعریف شده است، گفت: اگر بخواهیم به سهم جمعیتی نگاه کنیم حدود ٢٨ میلیارد یورو باید ارزش فناوری اطلاعات ما باشد.
وی با تصریح بر اینکه هم‌اینک ٦٠٠ شرکت دانش‌بنیان در استان فارس مشغول به فعالیت هستند، عنوان کرد: نواقص زیادی در فارس وجود دارد اما بیش از آن نواقص مغز و استعداد در این استان وجود دارد که همین مغزها می‌توانند نواقص را رفع کنند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطر نشان کرد: استارتاپ‌ها را نهال‌هایی می‌دانیم که تا سه سال نیاز به مراقبت دارند و باید مورد حمایت و تقویت قرار گیرند. مشکل مالیات، بیمه و قانون کار آن‌ها را حل کرده‌ایم.
آذری‌جهرمی با بیان اینکه برای نظام تامین مالی صندوقی پیش‌بینی شده که دولتی نیست، گفت: برای رفع مشکلات مطرح شده شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها، طرحی تحت عنوان قالب نوآفرین طراحی شده که با اجرایی شدن آن شاهد تسهیل و تسریع در روند رشد شرکت‌ها خواهیم بود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بار دیگر بر این نکته تاکید کرد که هم در بحث افشاگری هم در موضوع شفاف‌سازی جدی بوده و خواهد بود.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه