ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۲۶ اسفند

به گزارش «ایران»، باز هم بازار شایعات حول احتمال فیلتر شدن تلگرام محبوب‌ترین سرویس پیام‌رسان در ایران داغ شده است و خبرهایی دست به دست می‌شود که قرار است تلگرام، فیلتر دائم شود و در همین راستا وزیر ارتباطات توضیحاتی ارائه داد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفت‌وگو با یکی از کانال‌های خبری، در پاسخ به این سؤال که شنیده‌ها حاکی است قرار است تلگرام 15 فروردین 97 برای همیشه با ایران خداحافظی کند، گفت: من هم مانند شما این خبر را از فضای مجازی شنیدم ولی اگر هم به فرض بخواهد چنین اتفاقی بیفتد، باید فرآیند قانونی طی شود و در نهایت هم مراجع قانونگذار تصمیم‌گیری کنند. محمدجواد آذری جهرمی افزود: اگر این تصمیم بخواهد گرفته شود، در هر زمانی می‌تواند باشد و دلیلی هم ندارد که دقیقاً 15 فروردین باشد. وی با بیان اینکه وزارت ارتباطات در تصمیم‌گیری فیلترینگ نقش مؤثر ندارد، یادآور شد: اینکه تلگرام مقررات کشور ما را نپذیرفته و رعایت نکرده، مبحثی است که همواره در رابطه با آن چالش وجود داشته است ولی به نظر من بستن این شبکه‌ی اجتماعی، راهکار نهایی مسأله نخواهد بود.
آذری جهرمی ادامه داد: زمانی که وبلاگ‌نویسی در دنیا تازه راه افتاده بود، سرویس‌های وبلاگ ما در تراز جهانی قرار داشتند و این موضوع در شبکه‌های اجتماعی نیز صدق می‌کرد، یعنی زمانی که شبکه‌های اجتماعی راه افتادند هم شبکه‌های اجتماعی داخلی در تراز مناسبی جای داشتند.
وی افزود: طبیعتاً اینکه به لحاظ زیرساخت‌های حوزه‌ی پیام‌رسانی وابسته به یک زیرساخت باشیم، به چند دلیل مطلوب نیست. اول اینکه انبوه کلان داده مردم روی این سرویس ذخیره می‌شود که این موضوع در حاکمیت کشور نیست و خود، مخاطره‌ی بزرگی محسوب می‌شود. دلیل دیگر هم اینکه اگر زمانی این سرویس دچار آسیب شد، فعالیت‌های روزانه ما دچار آسیب می‌شود.
وزیر ارتباطات یادآور شد: حوزه‌ی سرویس‌های فناوری اطلاعات، حوزه‌ای است که دولت اجازه‌ی ورود و رقابت با بخش خصوصی را ندارد و حوزه‌ای است که دولت باید مقررات‌گذار، تسهیل‌گر و توانمندساز باشد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه