تکنولوژی
الناز فرجی۶:۸ - ۱۳۹۵ سه شنبه ۷ ارديبهشت

کمپانی فرانسوی oree ؛ سازنده ی محصولان هنری دیجیتال و شیکی مانند کیبرد والنات 190 دلاری ، به دنبال ساختن یک مجموعه  ی قلم خودکار است . این قلم  که از مس خالص ساخته شده است به شما امکان رونویسی از کاغذ به دستگاه ios یا اندروید را میدهد . این ایده، ترکیب حس لامسه ای نقاشی روی کاغذ و انعطاف فرمت های دیجیتال است . این قلم تقریبا خودش یک اثر هنری است اما با یک برچسب قیمت 300 دلاری همراه است -- قیمت رقیب livescribe را دوبرابر کنید . حالا این محصول خرده فروشی به دنبال یک کمپین موفق کیک استارتر قرار نیست جای یک تبلت WACOM را بگیرد . بنیان گذار Oree جولین سالاواو به engadget میگوید " این یک وسیله ی حرفه ای نیست بلکه یک ابزار نوت برداری و طراحی است  . مخاطبین ما تا کنون شامل مدیران ، طراحان معماران و وکلا میشوند . " قطعا کاغذ A5 ای که شما باید استفاده کنید ( بیشتر در موردش توضیح میدهیم ) خیلی برای شکل های جدی و کارهای خوب  هنری کوچک است . البته بر خلاف یک کاغذ معمولی و پد ، شما دائم کپی دیجیتال از ایده تان را خواهید داشت و میتوانید آن را برای دیگران بفرستید .
این قلم 0.7 mm غلتک دار یک شتاب سنج و یک دوربین پرسرعت بر روی نوکش دارد . این دومی حرکت های شما را با اسکن کردن الگوی های نامرئی کاغذ سنگ کانی مخصوص ردگیری خواهد کرد . به عبارت دیگر شما نمیتوانید از کاغذ معمولی استفاده کنید و تجدید دوباره اش 25 دلار برای 190 صفحه به همراه خواهد داشت . خبر خوش اینکه این قلم میتواند از غلتک های D1  برای پر کردن استفاده کند . برای استفاده کردن از آن باید باتری لیتیومی دستگاه را حدود یک ساعت شارژ کنید تا به دو روز استفاده برسید . سپس نیرویش را بالا ببرید و آن را با بلوتوث به برنامه ios یا اندروید جفت کنید -- یک پروسه ی کاملا بی زحمت . این قلم همانطور که نشان میدهد حس خوبی در دست دارد ، با سطح مسی اش که سایش لازم را برای ثبات فراهم میکند . این قلم روی کاغذ مخصوص هم حس خوبی میدهد ، حداقل برای دستان غیر هنرمند من .
این قلم نقاشی ها و نوشته هایتان را خیلی دقیق پیگیری میکند ، گرچه گاها حرکت کوچک را از دست میدهد و تاخیر کمی قبل از فرستادن طراحی ها به برنامه دارد . من قادر بودم که حرکت از دست رفته را با لمس سبک تر به حداقل برسانم . ( برخلاف livescribe ، stylograph هنوز قدرت تشخیص درونی حروف را ندارد ) هر صفحه در دفتر با صفحه ای در برنامه هماهنگ میشود . به علاوه اگر گوشی روشن نباشد این دستگاه نقاشی های شما را در حافظه ی داخلی اش ذخیره میکند و سپس زمانی که متصل شوید آنها را به برنامه میفرستد . زمانی که دربرنامه ثبت شدند ، میتواند کارتان را به PDF تبدیل کرده و آن را از طریق ایمیل  ؛ Cloud و ... بفرستید . شما همچنین میتوانید آن را به عنوان فایل SVG ذخیره کرده و سپس در adobe illustrator باز کنید . این به هنرمندان کمک میکند که خیلی سریع نقاشی های قلم و کاغذشان را آسان به صورت فونت دیجیتال در آورند .
قیمت اصلی 420 دلار بسیار دیوانه وار است اما oree اخیرا آن را پایین تر آورده است ، اما هنوز با قیمت 300 دلار گران است . شما باید خودتان را وقف این قلم  و کاغذ کنید به جای اینکه با آن روی صفحه ی ipad pro با قلم یا wacom بکشید .    stylograph بسیار آسان استفاده میشود : فقط قلم را بیرون بیاورید ، آن را روشن کرده و شروع به نوشتن کنید . اگر زمان برای روشن کردن برنامه و هماهنگ کردنش با قلم ندارید ، میتوانید این کار را بعدا انجام دهید .
همانطور که گفتیم ، oree محصولات غیر کاربردی دوست داشتنی دیگری هم مانند کیبرد های هنری چوبی و پد های لمسی میسازد . هدف بازارش این است و پرداخت اضافه برای لوازم فرعی تفریحی و عجیب ساخته شده از جنس های طبیعی برایشان مساله ای نیست . همین در مورد stylograph هم صدق میکند ، اگر یک معمار ، طراح یا در حرفه ی دیگری باشید که بخواهید چیزها را بنوسید تا اینکه روی صفحه تایپ کنید ، ( و همینطور پول دارید ) احتمالا در پل فرماندهی کمپانی هستید . برای بقیه ی ما 300 دلار برای یک وسیله ی عجیب و زیبا زیاد است .

برچسب هاartistsreal ink
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

Lexus IS که بطور کامل از تکه های مقوا ساخته شد