زندگینامه
الناز فرجی۱۲:۳۱ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۱۲ شهريور

نام : جک دورسی
حرفه: مخترع، برنامه ریز کامپیوتر
تاریخ تولد : 19 نوامبر 1976 (38 سال)
تحصیلات: دانشگاه نیویورک، دانشگاه علم و تکنولوژی میزوری ، دبیرستان بیشاپ دیبرگ
مکان تولد : سنت لوئیس میزوری
نشان ماه تولد : عقرب
جک درسی یک بیزینسمن آمریکایی است که به خاطر راه اندازی شبکه ی اجتماعی توئیتر معروف شده است.
نقل قول : هر کاری که ما میکنیم برای این است که مردم را بازتر ،خلاق تر و دلگرم تر کنیم . جک درسی


خلاصه :

جک دورسی در 19 نوامبر سال 1976 در سنت لوئیس، میزوری متولد شد ، وقتی که دانشجوی کالج بود درگیر طراحی وب شد و در سال 2006 شبکه ی اجتماعی توئیتر را بنیان گذاری کرد . از آن زمان دورسی به عنوان رئیس کل و اجرایی توئیتر خدمت کرده است. او همچنین وسیله ی پرداخت آنلاین موفق اسکوئر را در 2010 راه اندازی کرد.

اوایل زندگی

مخترع توئیتر جک دورسی در 19 نوامبر 1976 در سنت لوئیس میزوری به دنیا آمد . در حال بزرگ شدن در سنت لوئیس ، جک به کامپیوتر و ارتباطات در سنین کم علاقه مند شد و در حالیکه هنوز در دبیرستان بیشاپ دیبرگ یک دانش آموز بود، برنامه نویسی را شروع کرد . او شیفته ی چالش تکنولوژیک راننده های تاکسی ، ون های تحویل و دیگر وسایل نقلیه بود که باید در ارتباط مداوم با یکدیگر میماندند . زمانی که 15 سالش بود نرم افزار مخابره ای نوشت که هنوز توسط برخی کمپانی های تاکسی رانی استفاده میشود .

ساختن توئیتر

بعد از مدت کوتاهی در داشنگاه علم و تکنولوژی میزوری ، دورسی به دانشگاه نیویورک منتقل شد . علاوه بر موسسان بزرگی مانند بیل گیتس، استیو جابز و مارک زوکربرگ ، او نیز بعد از دریافت مدرک کالج اش بیرون انداخته شد . به جایش ، دورسی به اوکلند کالیفرنیا رفت و در سال 2000 شرکتی را راه اندازی کرد و نرم افزار مخابره اش را از طریق وب عرضه کرد . کمی بعد از شروع کار شرکت، ایده ی سایتی به ذهنش رسید که دسترسی گسترده تری از نرم افزار مخابره و پیام فوری آسان را فراهم کند .
دورسی به شرکت سیلیکون ولی اودئو که حالا دیگر نیست نزدیک شد تا این ایده را گسترش دهد . بیز استون ، مدیر اجرایی سابق اودئو میگوید : او با یک ایده به نزد ما آمد : " چه میشد اگر میتوانستید حالت کنونی خود را خیلی ساده با دوستانتان به اشتراک بگذارید؟ تا آنها بفهمند الان چکار میکنید؟ " استون و یکی از بنیان گذاران اودئو ایوان ویلیامز شرکت جدیدی را به نام آبویوس راه اندازی کردند . که بعدهای با توئیتر یکی شد . در طول دو هفته دورسی سایت ساده ای ساخت که کاربران در آن میتوانستند فورا پیام های کوتاه 140 حرفی را پست کنند . که در توئیتر " توئیت " خوانده میشوند . در  21مارس 2006 جک دورسی اولین توئیت دنیا را پست کرد : " در حال راه اندازی توئیترم هستم " . او به عنوان رئیس اجرای شرکت نامیده شد . او در تلاش برای بالغ به نظر رسیدن به عنوان مدیر سیلیکون ولی حلقه ی بینی اش را برداشت اما هنوز مدل موی پسرانه اش  و خالکوبی بازویش را که به شکل ترقوی انسان است را نگه داشته است. ایوان ویلیامز او را در اکتبر  2008 به عنوان رئیس کل توئیتر گماشت و لی هنوز رئیس جلسه نیز بود.

موفقیت توئیتر

توئیتر در ابتدا ابزاری برای کسانی بود تا مطالب سطحی و خودمحور  و مسائل زندگی  خود را به دنیا نشان دهند . مجری برنامه ی کمدی شبانه ، کانن او برایان حتی در قسمتی به نام توئیتر یا پی گیرنده کاربران این سرویس را مسخره کرد . در روزهای ابتدایی ، این سایت همچنین دچار قطعی دائم میشد اما از آنجایی که افراد معروف و روسا شروع به توئیت کردن کردند ، توئیتر دیگر دستمایه ی جوک ها نمیشد. ناگهان این حرکت میکروبلاگانه ، تبدیل به وسیله ای نیرومند برای کاندیدا های ریاست جمهوری آمریکا ، باراک اوباما و جان مک کین در سال 2008 شد ، به عنوان روشی که پیام ها و پشتیبانی های خودر را در کمپین تبلیغاتی پست کنند .
توئیتر در ژوئن 2009 به سطوح بین المللی رسید . زمانی که انتخابات ریاست جمهوری در ایران بود و هزاران معترض به خیابان ها ریختند تا بر علیه پیروزی احمدی نژاد اعتراض کنند . زمانی که دولت پیامک ها و ماهواره ها قسمت اخبار خارجی را از کار انداخت  . کاربران ایرانی توئیتر را با آپدیت هایشان پر کردند . دپارتمان رسمی AUS STATE حتی به دورسی ایمیلی فرستاد تا حفاضت برنامه ریزی شده اش را به تعویق بیندازد تا معترضان بتوانند به توئیت کردن خود ادامه دهند . سخنگوی دپارتمان گفت : به نظر میرسد که توئیتر در این زمان بحرانی نقش مهمی را در ایران ایفا میکند. آیا میتواند ادامه دهد ؟

فراتر از توئیتر

در سال 2010 توئیتر بیش از 1.5 میلیون کاربر داشت که باهم حدود 55  میلیون دفعه در روز توئیت میکردند . دورسی با این حال انرژی اش را روی پروژه ی دیگری گذاشته بود . او در شرکت شبکه ی اجتماعی foursquare سرمایه گذاری کرد و یک فعالیت اقتصادی جدید را راه انداخت . اسکوئر که به مردم این امکان را میداد تا پرداخت های کارت اعتباری را از طریق دستگاه کوچکی که به موبایل یا کامپیوترشان وصل بود انجام دهند . توئیتر ممکن است قبلا روش ارتباط مردم را دگرگون کرده باشد اما دورسی هنوز کارش تمام نشده است. او میگوید : " در رابطه با تکنولوژی ما میخواهیم که تجربه ی بهتر و سریع تری را در اطرافمان و کارهایمان در زندگی ببینیم. "

بیزینسمن میلیاردر

در نوامبر 2013 دورسی با تشکر از عرضه ی عمومی اولیه ی توئیتر (IPO) شاهد رشد ثروتش بود . موجودی این شرکت قیمت سهمی حدود 26 دلار داشت اما سریعا به 45 دلار در اولین معامله تغییر کرد . در طی چند ساعت ارزش سهم دورسی به 23.4 میلیون دلار رسید و او میلیاردر شد . او از قبل شروع به صحبت کردن از امکان  ipo شرکت دیگرش اسکوئر در سال 2014 کرد .

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
Mergen
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۴ شنبه ۲۱ شهريور
آخرش رو سیاسی کردیا ;)
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

چهار مشکل اصلی Twitter که Jack Dorsey در سال ۲۰۱۷ می‌خواهد به آن‌ها رسیدگی کند