ترفند و آموزش
رضا حسن زاده۸:۲۴ - ۱۳۹۳ چهارشنبه ۱۲ آذر

آخرین آپدیت عمومی عرضه‌شده برای آی‌اواس تا به امروز، یعنی نسخه‌ی ۸.۱.۱، حفره‌هایی که از آن‌ها برای جیلبریک‌کردن آی‌اواس ۸.۱ به وسیله‌ی ابزار جیلبریک پانگو استفاده شده بود را بست. اما چندی از این موضوع نگذشت که در ویدیوهای منتشرشده‌ی جدیدی iH8sn0w را دیدیم که دستگاه جیلبریک‌شده‌ی مجهز به آی‌اواس ۸.۱.۱ خود را به نمایش گذاشته بود.

این موضوع اگر چه امید به عرضه‌ی جیلبریک برای این نسخه را تقویت کرده بود، اما کمتر کسی بود که انتظار عرضه‌ی جیلبریک این نسخه در شرایط فعلی و به این فاصله‌ی کوتاه پس از عرضه‌ی آپدیت را داشته باشد. اما در کمال ناباوری شرکت چینی Taig ساعاتی پیش ابزاری منتشر کرد که به طور کامل قادر به جیلبریک غیرقلاده‌ای دستگاه‌های مجهز به آی‌اواس ۸.۱.۱ است.

این جیلبریک با تمامی دستگاه‌هایی که آی‌اواس ۸.۱.۱ بر روی آن‌ها قابل است اجرا می‌شود. Taig از جمله استورهای چینی است که نظیر استورهایی نظیر تانگبو و ۲۵PP امکان نصب اپلیکیشن‌های کرک‌شده‌ی بدون نیاز به جیلبریک از طریق آن فراهم است. از سویی دیگر چندان آشنایی با این تیم نداریم و نمی‌توان فهمید اعتبار کار آن‌ها چقدر است. از این رو توصیه می‌شود که چند روزی از جیلبریک منتشرشده دوری کنید تا بررسی‌های لازم روی این ابزار و جیلبریک تازه منتشرشده انجام شده و عاری‌بودن آن از بدافزار به طور قطعی ثابت شود.

البته ابزار منتشرشده‌ی تیم Taig تنها مختص آی‌اواس ۸.۱.۱ نیست. آی‌اواس ۸.۲ بتا، آی‌اواس ۸.۱ و آی‌اواس ۸.۰ نیز نسخه‌هایی هستند که گزارشاتی از موفقیت‌آمیز بودن جیلبریک با استفاده از این نسخه بر روی آن‌ها منتشر شده است. البته به دلیل همان توصیه‌ای که در بند فوق ذکر کردیم اگر دستگاه مجهز به آی‌اواس ۸.۱ خود را با ابزار پانگو جیلبریک کرده‌اید بهتر است فعلاً بر روی همان نسخه مانده و از جیلبریک پانگو بهره ببرید.

اگر چه همواره منتشرشدن جیلبریک جدید را به علت پویا نگه داشتن جامعه‌ی جیلبریک می‌توان به فال نیک گرفت، اما انتشار این ابزار جدید در شرایط فعلی با عقل جور در نمی‌آید. اپل در حال حاضر آی‌اواس ۸.۲ بتا را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار داده و در آینده‌ای نه چندان دور آن را به طور عمومی منتشر خواهد کرد. مورد جالب‌تر این که این کمپانی همچنان از آپدیت یا دانگرید به نسخه‌ی ۸.۱ آی‌اواس پشتیبانی می‌کند؛ اتفاقی که برای کمتر نسخه‌ای از آی‌آواس پس از سر رسیدن یک آپدیت برای آن می‌افتد. از این رو گمانه‌هایی زده می‌شود مبنی بر این که این تیم قصد کل کل با تیم پانگو و به دست آوردن مبلغی که صاحبان استورهای چینی در ازای عرضه‌کردن جیلبریک و پشتیبانی از استورشان به توسعه‌دهندگان تقدیم می‌کنند را داشتند.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

یوتیوب اپلیکیشن خود را برای دیوایس های قدیمی غیر فعال کرد