ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۴ مهر

به گزارش خبرنگار تماس‌نیوز، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات در مراسم افتتاح هجدهمین نمایشگاه تلکام با اعلام حضور ۲۲۵ شرکت داخلی و ۱۰۲ شرکت خارجی در نمایشگاه گفت: نمایشگاه تلکام فرصت خوبی برای اعلام برنامه‌های ارتباطی برای توسعه‌ی کشور به شمار می‌رود.
وی با بیان اینکه برنامه‌های جدیدی در نمایشگاه تلکام امسال پیشنهاد شد تا هر روز یک پنل تحصصی با سه موضوع مهم برگزار شود، افزود: پنل اول با موضوع توسعه‌ی اقتصاد دیجیتال با حضور مدیر کل بانک مرکزی، معاون اقتصادی رییس جمهوری، وزیر اقتصاد یا نماینده‌ی ایشان، نمایندگان مجلس و وزارت ارتباطات برگزار می‌شود و بناست توسعه‌ی اقتصاد دیجیتال و فرصت‌های سرمایه‌گذاری را تشریح کنیم.
آذری جهرمی در ادامه تشریح کرد: پنل فردا مربوط به یکی از مهم‌ترین اهداف در برنامه‌ی ششم توسعه‌ی کشور یعنی ۲.۵ برابر کردن حجم بازار ارتباطات و‌ فناوری اطلاعات است که مشاور اقتصادی بنده آنرا مدیریت می‌کند و مدیران اپراتورها، سازمان تنظیم مقررات و‌ ارتباطات رادیویی حضور دارند و در مورد الزامات ۲.۵ برابر کردن این بازار مورد بحث قرار می گیرد.
عضو‌ کابینه‌ی دولت تدبیر و‌ امید با اشاره به اینکه در شرایط فعلی محاسبات نشان می‌دهد که رشد بازار ICT امکان رشد بیش از ۸۰ درصد را ندارد، اظهار کرد: باید در این مورد تصمیماتی گرفته شود ضمن اینکه یکی از مهمترین حوزه‌ها اقتصاد مقاومتی و‌ تولیدات داخلی است از طریق پیوست فناوری است که در پنل سوم بحث صورت می گیرد.
آذری جهرمی با بیان اینکه درحوزه‌ی صنعت مخابرات و اپراتورهای مخابراتی احساس داریم که با حضور MVNOها 5 درصد بازار ظرفیت جذب توسط آنها را دارد، گفت: هرچند این سهم باید بیشتر باشد اما چون در ابتدای کار هستند ما این سهم را محافظه کارانه در نظر گرفتیم.
وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه هم اکنون اپراتورهای مجازی شکل گرفته‌اند و این اتفاق جدید در سپهر ارتباطی کشور رخ داده است، اظهار کرد: از رگولاتوری خواستیم که سال آینده ارتباطات بین‌المللی را برای آنها آزادسازی کند تا اپراتورها و MVNO ها خود مستقیم این ارتباطات را ایجاد کنند.
عضو کابینه‌ی دولت دوازدهم وقوع این اتفاق را باعث ایجاد تعرفه‌های رقابتی، مقابله با قاچاق دانست و تصریح کرد: این موضوع در کمیسیون تنظیم مقررات درحال تنظیم شرایط است و با اعلام مقررات، اپراتورها فعالیت‌های خود را آغاز می‌کنند.
وی ‌به فعالیت دو ا‌پراتور پستی در بخش خصوصی اشاره کرد و افزود: با فعالیت دو اپراتور جدید پستی بازار پستی کشور که ظرفیت ۸۰۰ میلیارد تومانی را دارد به دو برابر فعلی می‌رسد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه