امنیت
سارا محمد علیئی۷:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲۳ فروردين

متخصصان کمپانی امنیت داده ESET دریافتند تاکنون ۳۵ برنامه‌ی تبلیغاتی در Google Play، به‌عنوان آنتی‌ویروس به کاربران ارائه‌ شده است. این برنامه‌ها تاکنون توسط ۷ میلیون کاربر دانلود شده‌اند. مکانیزم شبیه‌سازی محصولات امنیتی برای تلفن همراه برای برنامه‌های تبلیغاتی بسیار ساده، کارآمد و قابل‌ اطمینان است.
مشکل دیگر اینجا است که نصب چنین برنامه‌هایی نه‌ تنها گوشی و امنیت اطلاعات شما را تضمین نمی‌کند بلکه برنامه‌هایی را به شما پیشنهاد می‌دهد که می‌تواند برای سیستم شما مخرب باشد. برای مثال نصب برنامه‌هایی از منبع غیر قابل‌ اطمینان، می‌تواند مجوزهای دسترسی به پیامک، دوربین، مخاطبان و مکان‌نما را از شما دریافت نماید.
از نظر متخصصان این کمپانی، دانلود هرکدام از برنامه‌های کاربردی، به‌ غیر از منبع Google Play، می‌تواند به‌عنوان یک برنامه‌ی مخرب شناخته شود، حتی اگر از سایتی مطمئن و امن باشد. علاوه بر این از نظر کارشناسان، تمام اپلیکیشن‌هایی که در طول کار با آن‌ها به شما برنامه‌های تبلیغاتی را نمایش می‌دهند از این قاعده مستثنی نیستند.
مورد دیگر این است که کاربر با نصب آنتی‌ویروس جعلی و بلافاصله پس از اجرای آن، پیشنهاد جدیدی برای دریافت آنتی‌ویروس دیگری را در همان برنامه دریافت می‌کند و این نیز از نظر کارشناسان در فضای رقابتی، کاری کاملاً غیر هوشمندانه است و سبب خواهد شد تا کاربر بلافاصله به جعلی بودن برنامه، پی ببرد.
خوشبختانه کارشناسان دریافتند که در برنامه‌های شناسایی‌ شده، هیچ‌گونه تابع رمزگذاری، سرقت بانکی یا سایر ویژگی‌های مخرب وجود ندارد. آن‌ها تنها قصد نمایش برنامه‌های خود و همچنین ایجاد حس امنیت ولو دروغین را به کاربران خود دارند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه