تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۸ شنبه ۲۳ شهريور

به گزارش مهر، «بهبود خواص سطح غشاهای پلی اترسولفون به کمک نانوذرات آلومینیوم فومارات به‌عنوان ماده‌ای با چارچوب فلزی- آلی» توسط محققان دانشکده مهندسی شیمی، نفت و گاز دانشگاه سمنان و همکاری پارک علم و فناوری دانشگاه ثبت اختراع شد.

داود معروفی مسئول مرکز مالکیت فکری پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان با اعلام این خبر گفت: این اختراع به همت مسعود نصیری زرندی عضو هیئت‌علمی دانشکده مهندسی شیمی، نفت و گاز، روح اله اژدری، سارا عبدی دانشجوی دکتری این دانشکده در اداره کل ثبت اختراعات کشور به شماره ۹۸۹۸۱ به ثبت رسید.

نصیری در توضیح این اختراع گفت: اصلاح ساختار غشاها و تغییر در خواص سطحی آن‌ها، یکی از اولویت‌های اصلی در جهت بهبود عملکرد غشاهای اولترافیلتراسیون در حذف انواع آلاینده از محلول‌های آبی است که در این طرح کامپوزیت غشایی پلی‌اترسولفون / نانوذرات آلومینیوم فومارات ساخته‌شده و خواص آن‌ها مورد مطالعه و بررسی قرار گرفته است.

وی افزود: از کامپوزیت‌های غشایی به‌دست‌آمده با توجه به مزایایی همچون شار بالاتر از پلی‌اترسولفون خالص و مقاومت گرفتگی و زبری اندک آن‌ها، می‌توان در جهت حذف انواع آلاینده‌ها از محلول‌های آبی و پساب‌های صنعتی استفاده کرد.

 

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه