سرگرمی
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۴۰۰ پنج شنبه ۲۶ فروردين

به گزارش آی‌تی‌ایران، بازی بتل رویال PUBG MOBILE به دستور کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه از بازارهای اندروید ایرانی حذف شد.
به گفته مدیر روابط عمومی مایکت حذف این بازی از روی این اپ‌استور، باعث می‌شود که تمام این ترافیک به سوی گوگل‌پلی برود. حدیث خسروی، در گفت‌وگو با آی‌تی ایران گفت: «کاربر برای دانلود به طور ارگانیک به گوگل پلی هدایت می‌شود. از سوی دیگر برای دانلود از منبع خارجی اینترنت نیم‌بها ندارد و حتی باید از vpn هم استفاده کند. به این صورت به خاطر این دانلود ارز از کشور خارج می‌شود. بازار اندرویدی چون مایکت ضرر می‌کند. به این صورت کاربر به سمت رقیب خارجی هم هدایت می‌شود. به مرور با حذف این نوع بازی‌ها کاربر حس می‌کند که بازارهای اندرویدی ایرانی سانسور دارد و بازی‌های پرطرفدار روی آن عرضه نمی‌شود و به سمت بازارهای خارجی می‌رود.»
به گفته او مایکت ماهانه ۵ هزار و ۵۰۰ ترابایت ترافیک و ۲/۳ میلیون جست و جوی روزانه دارد. بخشی از ترافیک مایکت به دانلود بازی‌های پرطرفداری چون پابجی و CALL OF DUTY اختصاص دارد.
او اعتقاد دارد مسدودسازی بازی‌ها طی یک شب و بدون هیچ دلیلی باعث می‌شود که ناشرین خارجی هم برای ورود به بازار کشور حذر داشته باشند. ممکن است بازی‌های محبوب دیگر هم به همین سرنوشت دچار شوند چرا که بیشتر بازی‌ها مجوز داخلی لازم را ندارند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه