گوناگون
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۹ سه شنبه ۲ ارديبهشت

گوگل در بیانیه ای اعلام کرده روزانه ۱۸ میلیون پیام کلاهبرداری با محوریت ویروس کرونا را مسدود می کند.
به نقل از ایندپندنت، گوگل اعلام کرده روزانه میلیون‌ها نفر در سراسر جهان با کلاهبرداری‌های مرتبط با ویروس کرونا روبرو می‌شوند.
این شرکت مجبور شده روزانه ۱۸ میلیون پیام را مسدود کند زیرا مجرمان سایبری سعی دارند با سو استفاده از این همه گیری افراد را در فضای آنلاین فریب دهند و اطلاعات آنها را فاش کنند. به عنوان مثال گاهی اوقات کلاهبرداران وانمود می‌کنند این ایمیل‌ها از سوی مقامات رسمی ارسال شده تا توصیه‌های مفیدی را ترویج دهد. گاهی اوقات نیز کلاهبرداران از افرادی که در خانه به کار و آموزش مشغول هستند سو استفاده می‌کنند و ایمیل‌هایی ارسال می‌کنند که به نظر می‌رسد از سمت محل کار یا دوستان آنها است.
در حقیقت این ایمیل‌ها از سوی کلاهبرداران اینترنتی ارسال می‌شود که سعی دارند با سواستفاده از همه گیری ویروس کرونا از مردم کلاهبرداری کنند.
گوگل در این باره در بیانیه‌ای نوشت: کلاهبرداران هر روز حمله‌های جدیدی را برنامه ریزی می‌کنند تا از ترس و عدم قطعیت درباره ویروس کرونا سواستفاده کنند. هفته گذشته ما روزانه ۱۸ میلیون ایمیل فیشینگ و بدافزار مربوط به کووید ۱۹ را رصد کردیم. این رقم علاوه بر ۲۴۰ میلیون پیام‌های ناخواسته ای (اسپم) است که روزانه درباره این ویروس ارسال می‌شود.
سیستم‌های بلاک گوگل آپدیت شده اند تا در برابر این پیام‌ها محافظت کنند و حدود ۹۹.۹ درصد پیام‌ها قبل از آنکه به اینباکس فرد برسد، ردیابی می‌شود.
 

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه