ایران
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۹ يکشنبه ۲۸ ارديبهشت

به گزارش پیوست، صدور دستور حذف قیمت از آگهی‌های خودرو و مسکن در سایت‌های انتشار آگهی در حالی رخ داده است که سال گذشته نیز چنین دستوری صادر شده بود؛ اما بررسی‌های آماری نشان می‌دهد این ممنوعیت، تاثیری در افزایش قیمت‌ها نداشته است.
در شرایطی که گفته شده قیمت اجاره‌بها در شهر تهران در سال جدید تا ۳۰درصد افزایش یافته است، در روزهای گذشته دستور قضایی برای ممنوعیت درج قیمت خودرو و مسکن در آگهی‌های آنلاین صادر شده است و تمامی آگهی‌ها با ذکر عنوان «توافقی» و بدون قیمت منتشر می‌شوند؛ اما اکنون بررسی‌های آماری ملک‌رادار نشان می‌دهد این ممنوعیت، تاثیری در افزایش قیمت خرید و اجاره مسکن در تهران نداشته است.
ملک‌رادار که یک موتور جست‌وجوی آگهی‌های ملکی است در گزارشی اعلام کرده است ممنوعیت درج قیمت در آگهی‌های ملکی که از ۲۴ اردیبهشت تا ۱۲ مرداد سال گذشته اعمال شد، تنها منجر به کاهش تعداد آگهی‌های قیمت‌دار در سایت‌های مختلف شده و رشد شدید قیمت فروش و اجاره در تهران را به دنبال نداشته است. در این گزارش آمده است که به دنبال صدور دستور ممنوعیت درج قیمت، تعداد آگهی‌های قیمت‌دار از ۲۵ هزار آگهی در ۲۳ اردیبهشت به کمتر از ۳۵۰۰ مورد کاهش یافته است؛ اما در همان دوران قیمت مسکن در تهران به رشد خود ادامه داده و در نهایت پس از آزادسازی درج قیمت در آگهی‌ها به رقمی بیش از اردیبهشت ماه رسیده است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه