تکنولوژی
سارا محمد علیئی۷:۰ - ۱۳۹۵ جمعه ۱۴ آبان

کمپانی چینی CRRC، نوعی جدیدی از قطار های مگلو را ایجاد کرده است. به گزارش آژانس شین هوا، فناوری جدید طراحی شده انسان ها را قادر می سازد تا سرعت حمل و نقل را تا 600 کیلومتر بر ساعت افزایش دهند. قطارهای مَگلِو یا ماگلو نوعی از قطارها هستند که به طور شناور در هوا در فاصله کمی از ریل قرار دارند و بدون دریافت مقاومت زیادی از محیط می‌توانند با سرعت‌های بسیار زیاد به پیش بروند. این قطارها برای حرکت خود از نیروی الکترومغناطیسی بهره می‌گیرند و به طور نظری می‌توانند به سرعت‌هایی قابل مقایسه با سرعت توربوپروپ و هواپیمای جت یعنی در حدود ۵۰۰ تا ۵۸۰ کیلومتر در ساعت دست بیابند.
این قطار در هوا حرکت می کند، در نتیجه تنها سطح اصطکاک آن هوا خواهد بود و قطار را قادر می سازد به بیشترین سرعت ممکن با کمک میدان مغناطیسی ایجاد شده حرکت کند. سال گذشته رکورد سرعت ماگلو طراحی شده در کشور ژاپن به میزان 590 کیلومتر بر ساعت به ثبت رسید. اما به گفته متخصصین این پروژه در سال 2027 برای حمل و نقل مسافرین آغاز به کار خواهد کرد.
توسعه دهندگان چینی این ماگلو می گویند سرعت قطار جدید به میزان 10 کیلومتر بر ساعت بهبود یافته است. برای آزمایش این وسیله 5 کیلومتر ریل آزمایشی ساخته شده است. لازم به ذکر است در حال حاضر ماگلو ها در چین در حال کار هستند و قطار مسافرین را از فرودگاه به مرکز شانگهای با سرعت 430 کیلومتر بر ساعت جا به جا می کند.
CRRC در نظر دارد برای مناطق شهری و داخل شهری این قطار را با سرعت 200 کیلومتر بر ساعت و در فواصل بین شهری و حمل و نقل بین المللی تا 400 کیلومتر بر ساعت توسعه دهد. قطار جدید 10 درصد کمتر از نمونه های موجود انرژی مصرف می کند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه