تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۴ دي

IBM اعلام کرد، حسگر کوچکی را توسعه داده که بر روی ناخن افراد قرار می‌گیرد و به نظارت بر تاثیرات داروهای استفاده شده برای مبارزه با علائم بیماری‌های پارکینسون و دیگر موارد کمک می‌کند. علاوه بر نرم‌افزار سفارشی که این اطلاعات را تجزیه و تحلیل می‌کند، این حسگر خم شدن ناخن در هنگام چنگ زدن به چیزی را اندازه‌گیری می‌کند. از آنجا که هر فعالیتی شامل گرفتن اشیا است، این حسگر اطلاعات خیلی زیادی برای تجزیه و تحلیل توسط این نرم‌افزار تولید می‌کند.
یکی دیگر از راه‌های دریافت این اطلاعات اتصال حسگر به پوست و جمع‌آوری حرکات، همچنین سلامت عضلات و اعصاب است. تیم تحقیقاتی IBM اشاره می‌کند که حسگرهای مبتنی بر پوست می‌توانند منجر به مشکلات زیادی از جمله عفونت‌ شوند، بنابراین این تیم تصمیم گرفت به دنبال استفاده از اطلاعات خمیدگی ناخن انگشت شخص باشد.
در نسخه‌ی فعلی، محققان این نمونه را به ناخن می‌چسبانند و از آنجایی که ناخن‌ها سطوحی سخت هستند، خطرات بسیار کمی در مقایسه با حسگرهای پوستی دارند. پس از آن، حسگر به ساعت هوشمندی متصل می‌شود که مدل‌های یادگیری ماشین را برای تشخیص لرزش‌ها و دیگر علائم بیماری پارکینسون اجرا می‌کند.
این مدل می‌تواند آنچه را که مصرف‌کننده انجام می‌دهد، از باز کردن دستگیره تا استفاده از پیچ گوشتی و مواردی دیگر را تشخیص دهد. حتی به اندازه‌ای دقیق است که می‌تواند نوشتن فرد با انگشتانش را پیگیری کند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه