تکنولوژی
سارا محمد علیئی۵:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۲۲ دي

توسعه‌دهندگان شرکت بهداشتی L'Oreal به دنبال جدیدترین متد روز، نوآوری جدیدی را در زمینه ی ابزارهای دیجیتال طراحی کرده اند. دانشمندان این شرکت، حسگر کوچکی را طراحی کرده‌اند که پوست را از آسیب‌های نور خورشید حفاظت می‌کند. به‌ تازگی کارشناسان سازمان بهداشت جهانی در رابطه با خطر ابتلا به بیماری‌هایی پوستی ناشی از اشعه‌های خورشیدی در سال‌های اخیر هشدار داده‌اند این خطر به دنبال افزایش تابش اشعه‌های خورشیدی در پی ایجاد حفره در لایه ی اوزون افزایش‌ یافته است.
دستگاه توسعه‌ یافته توسط متخصصین فرانسوی UV Sense نام دارد و به‌ راحتی بر روی ناخن انگشت قرار خواهد گرفت. UV Sense به شما امکان می‌دهد تا اطلاعات اختصاصی مربوط به زمان قرار گرفته در زیر نور خورشید و یا محل قرارگیری شما در موقعیت خطرناک را جمع‌آوری کرده و در مورد آن به شما هشدار دهد.
این حسگر کوچک می‌تواند تمامی اندام را در رابطه ی مستقیم با نور خورشید بررسی کند و به فرد اعلام نماید کدام قسمت از بدن وی از تابش مستقیم خورشید آسیب خواهد دید. حسگر از قرنیه تا تمام نواحی پوست فرد را مورد بررسی قرار خواهد داد. در صورت خطر سوختگی، گرمازدگی یا ایجاد لکه های پوستی، دستگاه بلافاصله به کاربر هشدار می‌دهد. این حسگر نتایج مثبتی را در آزمایشات نشان داده است و در سال جاری به‌صورت انبوه فروخته خواهد شد. میانگین قیمتی آن 50 دلار تخمین زده‌ شده است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه