ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۳۰ خرداد

به گزارش ایلنا، حسن کریمی قدوسی در این نشست خبری با بیان این که از برگزاری TGC سه هدف عمده را دنبال می‌کنیم گفت: هدف نخست ما این است که دانش بازی‌سازان داخلی ارتقا یابد و در این راه سخنرانان بین‌المللی با سابقه را به ایران می‌آوریم.
کریمی افزود: هدف دیگر ما افزایش صادرات بازی‌های ایرانی به بازارهای جهانی است که سال گذشته در این راه توفیقاتی حاصل شد و امسال هم برای دستیابی به این هدف برنامه‌های بیشتری داریم. هدف دیگر ما هم این است که ایران را به هاب منطقه در حوزه‌ی بازی‌سازی بدل کنیم تا هرکس که در منطقه می‌‌خواهد از آخرین تحولات صنعت بازی آگاهی یابد یا تعاملات بین‌المللی داشته باشد به این رویداد بیاید.
وی با بیان اینکه در شرایط فعلی، اهمیت برگزاری TGC هم از بعد داخلی و هم از بعد خارجی دو چندان است گفت: با توجه به این که هم شرایط گرفتن روادید برای رفتن به دیگر کشورها سخت‌تر شده و هزینه‌های سفر خارجی با توجه به نوسانات خارجی افزایش یافته است، برگزاری TGC هزینه بازی‌سازان برای تعاملات بین‌المللی را کاهش می‌دهد. همچنین آمریکا پس از خروج از برجام، در تلاش است ایران را منزوی کرده و جلو دسترسی ما به فناوری و محصولات خارجی را بگیرد. در چنین شرایطی آوردن ناشران خارجی و گسترش تعاملات بین‌المللی، پاتکی به این هدف آمریکا است و اگر ما این کار را نکنیم، خودمان به سمت ایزوله شدن کشور حرکت کرده‌ایم.
کریمی با بیان این که فعالان بازی‌سازی باید به سمت انجام پروژه‌های مشترک بین‌المللی بروند گفت: همین الان یک تیم ۱۲ نفره از انستیتو ملی بازی‌سازی در استانبول بوده و با همکاری یکی از دانشگاه‌های این کشور در حال برگزاری یک گیم جم مشترک هستند. حداقل هفت شرکت بازی‌سازی ما نیز در حال ساخت بازی‌هایی صرفا با هدف عرضه در بازارهای جهانی هستند که می‌توان گفت چهار تا از این شرکت‌ها پس از TGC2017 پروژه‌های بین‌المللی‌شان را کلید زده‌اند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه