نرم افزار
سید سجاد احمدی۱۶:۰ - ۱۳۹۵ سه شنبه ۸ تير

کانال های پخش زنده فیلم و ویدئو از جمله Netflix بر روی امنیت مرورگرهای اینترنتی بسیار حساس  هستند تا کسی نتواند ویدئوهای پولی آن ها را بدزدد و پخش کند، اما اقدامات برای منع کپی در مرورگرها بی نقص هم نیستند.
محققان حفره ای در مرورگر کروم و تمام مرورگر هایی که بر پایه و اساس کروم ساخته می شوند و مربوط به سیستم Widevine(سیستمی مربوط به کنترل و امنیت اطلاعات و ویدئوهای پرمیوم و دی-کد شده) پیدا کرده اند، از آنجا که مرورگر بعد از دی-کد کردن ویدئوهای پرمیوم و پخش آن ها نمی فهمد که ویدئوی در حال پخش فقط بر روی مرورگر پخش می شود، ممکن است توسط شخص یا برنامه دیگری در دسترس قرار گیرد. در واقع با برنامه ی مناسب شما تنها با فشردن دکمه پلی بر روی کروم می توانید ویدئوی دی-کد شده را ضبط کنید!
این محققان در این زمینه اطلاعات دقیقتری نخواهند داد تا این مشکل امنیتی حل شود، اما اذعان داشته اند، از زمانی که گوگل از سیستم امنیتی Widevine در کروم استفاده کرده این حفره امنیتی در دسترس هکرها قرار داشته است.
اینکه گوگل چه اقداماتی در زمینه حل این مشکل انجام داده یا خواهد داد هنوز مشخص نیست، اما عجیب این است که شرکت اطمینان خاطر داده که کاملا به این حفره امنیتی نظارت دارد و امکان ندارد کسی بتواند از طریق آن ویدئوهای پریمیوم را ضبط و پخش کند! بر فرض که این ادعا حقیقت داشته باشد در مورد مرورگرهایی که بر روی بیس کروم ساخته شده اند چه؟ می دانیم که کروم یک نرم افزار کدباز است و همه می توانند تغییرات خود را در آن ایجاد کنند، این تغییرات می تواند شامل تغییرات امنیتی نیز باشد. علاوه بر این ها این مشکل تنها محدود به کروم نمی شود و Firefox و Opera نیز در زمینه امنیت داده از سیستم Widevine استفاده می کنند و این امکان وجود دارد که آن ها نیز این مشکل را داشته باشند. حتی در مورد مرورگرهای دیگر ضد کپی مثل Edge و Safari نیز نمی توان به طور قطعی اظهار نظر کرد. با تمام این ها فعلا تنها اعتبار گوگل در بین شبکه های پخش آنلاین فیلم و سریال در خطر است و باید هرچه سریعتر فکری به حال این حفره امنیتی بکند.

برچسب هاWidevineChrome
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

Ecotricity به شارژ کردن رایگان EV در سرتاسر انگلستان خاتمه داد