امنیت
سارا محمد علیئی۵:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۸ بهمن

​رئيس پليس فتا استان آذربايجان شرقی گفت: زندگی در فضای مجازی همانند دنیای شیشه‌ای است که کوچک‌ترین غفلت و کوتاهی در این فضا، باعث می‌شود اطلاعاتمان به سرقت رود و یا از سوی مجرمان سایبری مورد سوء استفاده قرار گیرد.
سرهنگ ‌محسن محمودی در جمع دبیران و فعالان فرهنگی سازمان‌های مردم‌نهاد جوانان استان با موضوع کارگاه آموزشی بررسی آسیب‌های فضای مجازی در اداره کل ورزش و جوانان استان اظهار کرد: فضای مجازی یکسری واقعیت‌های ناملموس اما قابل‌ کنترل است و این فضا همانند یک دنیایی شیشه‌ای می‌ماند که اگر غفلت کنیم تمام اطلاعات ما در معرض دید همه ی کاربران قرار خواهد گرفت.
اين مقام ارشد انتظامی افزود: گمنامی در این فضا و جهانی بودن آن، جذابیت استفاده از آن را افزایش داده است که برخی از کاربران از روی نا آگاهی وارد فضای مجازی می‌شوند که روش حفظ و حراست از اطلاعات خود را در این فضا نمی‌دانند و زمینه را برای سوی استفاده از اطلاعات خود برای کلاه‌برداران فراهم می‌کنند.
سرهنگ محمودی گفت: در فضای مجازی محرمانگی، دسترسی و یکپارچگی سه رکن اصلی هست که اگر در هرکدام از آن‌ها غفلت کرده و رعایت نکنیم اطلاعات کاربر به خطر افتاده و می‌توان گفت که اطلاعات کاربر مورد سرقت قرار گرفته است.
وی در ادامه در خصوص چالش اعتیاد اینترنتی که امروزه با آن مواجه هستیم، افزود: میزان استفاده از اینترنت در یک ماه ۱۶ ساعت یعنی نیم ساعت در روز برآورد شده است، ما ایرانیان روزانه حدود چهار الی هشت ساعت زمان خود را صرف اینترنت می‌کنند و این‌ یک نوع اعتیاد اینترنتی است در حالی‌ که در خیلی از کشورها، مراکز ترک اعتیاد اینترنت راه‌اندازی شده و مردم در این مراکز با کسب آرامش روحی، اعتیاد به اینترنت را  ترک می‌کنند.
رئیس پليس فتا آذربايجان شرقی در ادامه با اشاره به آسیب‌های اجتماعی، جسمی، روحی و روانی فضای مجازی، خاطر نشان کرد: یکی از تأثیرات فضای مجازی تبدیل کردن انسان‌ها از حالت حسی به شهودی است و آسیب‌های چشمی، مچ دست، کم صحبتی، چاقی و عدم تحرک، گوشه‌گیری، عصبانی و پرخاشگری، تحت تأثیر قرار گرفتن فرهنگ‌های نادرست دیگر، بلوغ زود‌رس جزء آثار مخرب فضای مجازی هستند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه