ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۸ شنبه ۱۲ بهمن

حوزه محتوای دیجیتال به ویژه صنعت بازی یکی از صنایعی است که ظرفیت توسعه صادرات ایران در آن چشمگیر است و در سال‌های اخیر نیز شاهد پروژه‌های موفقی در این زمینه بوده‌ایم. در راستای توانمندسازی تیم‌های بازی‌ساز در زمینه ورود به بازارهای صادراتی و همچنین حمایت از توسعه برنامه‌های صادراتی در حوزه بازی، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برنامه حمایتی مشترکی را آغاز کرده‌اند.
اختصاصی‌سازی و تخصیص حمایت‌های صادراتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حوزه بازی‌های رایانه‌ای از طریق ساختار حمایتی همگرا، موضوع تفاهمی است که بین بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و سازمان‌های مرتبط شکل گرفت.
به گزارش اداره ارتباطات و امور بین‌الملل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای؛ بر اساس توافقات به‌ عمل آمده میان مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری و ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و معاونت‌ حمایت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، دستورالعمل‌ حمایت‌های صادراتی مشترک مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری و ساختار حمایتی همگرا جهت حمایت از تولیدکنندگان بازی‌های رایانه‌ای به مرحله اجرا رسیده است.
حمایت‌های صادراتی این دستورالعمل مشترک، براساس درخواست تیم‌های بازی ساز در سامانه همگرا و ارزیابی سطح آمادگی محصول برای حضور در بازارهای بین‌المللی به تیم های حوزه بازی اختصاص خواهد یافت.
حمایت‌هایی که از بین آن‌ها می‌توان به منتورینگ و مشاوره در حوزه تولید و انتشار بین‌المللی بازی، شرکت در دوره‌های آموزشی مرتبط با صادرات بازی، تهیه گزارش تحقیقات بازار بین‌المللی و یا طرح کسب و کار صادراتی، استفاده از ابزارهای بازاریابی و اطلاع رسانی بین‌المللی، حضور مستقل شرکت‌ها در رویدادها و نمایشگاه‌های بین‌المللی، حمایت از اعزام و پذیرش هیات‌های تجاری و ثبت محصولات و علائم تجاری در بازارهای هدف صادراتی، اشاره کرد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه