ایران
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۹ يکشنبه ۱۸ خرداد

به گزارش فارس، حمایت فعالان اقتصادی برای تشکیل کمیسیون «فناوری اطلاعات و اقتصاد دیجیتال» با ثبت ۳۹۰ امضای دیگر به حدود ۷۵۰ امضا رسید.
بر اساس این گزارش، پس از ارایه درخواست ۳۵۴ تَن از فعالان حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور برای تشکیل کمیسیون «فناوری اطلاعات و اقتصاد دیجیتال» در مجلس شورای اسلامی، ۳۹۰ فعال اقتصادی دیگر نیز به این درخواست پیوستند.
گفتنی است، چندی پیش فعالان اقتصاد دیجیتال طی نامه‌ای بر اهمیت تشکیل کمیسیون « فناوری اطلاعات و اقتصاد دیجیتال» در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی تاکید کردند و آن را زمینه‌ای برای تحقق شعار سال (جهش تولید) دانستند.
بنا بر این گزارش، در بخشی از  نامه خطاب به نمایندگان این دوره از مجلس شورای اسلامی آمده است: «معتقدیم فناوری‌های نوین و به ویژه فناوری اطلاعات و ارتباطات قادر است در بیشتر شئون زندگی و ارکان اقتصادی کشور تاثیر گذاشته، اثربخشی و کارایی هر بخش را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. در صورتی که درک صحیحی از این مفهوم در مسئولین و قانون‌گذاران کشور پدید آید، می‌توان متصور بود که شعار سال یعنی «جهش تولید» با همین نگاه و استفاده درست از ابزارهای فناورانه مُحقق شود و دور از انتظار نیست که بتوانیم اقتصاد کشور را به کمک صنعت ICT متحول و ایران عزیزمان را به یکی از قدرتهای برتر اقتصادی منطقه و بلکه دنیا تبدیل کنیم. به رغم نقش مهمی که فناوری اطلاعات و ارتباط در مناسبات سیاسی، اقتصادی و امنیتی جهان ایفا می‌کند، همواره در سالهای گذشته شاهد بی‌مهری مسئولین به این صنعت و فعالین آن بوده‌ایم که با کمک شما در این دوره امیدواریم شاهد رفع مشکلات و رونق روزافزون این صنعت باشیم؛ ان‌شاءالله.
در بخش دیگری از این نامه گفته شده است ، فعّالان بخش خصوصی فناوری اطلاعات و ارتباطات با امضای ذیل این نامه حمایت خود را نسبت به تشکیل «کمیسیون فناوری اطلاعات و اقتصاد دیجیتال » اعلام می‌دارند و تمام همت خود را برای حرکت در جهت سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی و اقتصادی درون زا و برون گرا به کار خواهند گرفت از طرف دیگر تقاضا داریم موانع و مشکلات موجود را با شنیدن حرف فعالان صنعت و استفاده از ظرفیت قانونی موجود پیگیری و تا رفع کامل آن مجدانه تلاش کنید.»

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه